Bukefalos 28 år!

Personalbrist hotar inom djursjukvården

Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Att möjliggöra att läsa utbildningen på distans hade ju ökat andelen som söker-och klarar-utbildningen. Alla vill inte bo 4 år i uppsala...
Kan man läsa till sjuksköterska på distans borde det väl gå att läsa till djursjukvårdare också?

Jag är själv intresserad av utbildningen men vill inte för allt i världen bo i varesig stockholms stad eller någon av dess förorter då det är en miljö jag varken trivs eller känner mig trygg i. Vartsomhelst i landet utom där...
 
Senast ändrad:
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Kan bara hålla med!

Har sökt om den finns på distans men det gör det ju aldrig..

Alla har ju inte möjlighet att lämna hem och trygghet i flera år för en utbildning..Då är det bättre med distans tycker jag där man besöker skolan då och då i stället men kan bo kvar hemma och slipper lämna alla nära och kära..Det skulle jag aldrig klara av bara för en utbildning.
 
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Om antalet platser på utbildningen ökade så skulle problemet snart vara löst. Något underskott av människor som vill bli djursjukskötare lider det ju ingen brist på.
 
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Jag med! Jag vill verkligen gå den utbildningen, men att den är förlagd till Uppsala hindrar mig.
 
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Men vill man nog mycket så går det att lösa. När jag pluggade i Skara så var det flera som hade löst det med familj och dylikt.
Sen var det nån som skrivit fyra år, utbildningen är tre år.
Vad som framför allt måste göras är att utöka antalet utbildningsplatser.
 
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Det är klart att det går om man vill, men jag som mår psykiskt dåligt av större städer skulle aldrig vilja plugga i Uppsala.
Jag har länge varit sugen på utbildningen, men har inte haft full behörighet. Nu ångrar jag dock att jag inte satsade medans utbildningen fanns i Skara..

Om den fanns på distans skulle jag lätt söka!
 
Sv: Personalbrist hotar inom djursjukvården

Men vill man nog mycket så går det att lösa. När jag pluggade i Skara så var det flera som hade löst det med familj och dylikt.
Sen var det nån som skrivit fyra år, utbildningen är tre år.
Vad som framför allt måste göras är att utöka antalet utbildningsplatser.

Jo, men inte när man precis har flyttat 30 mil med fyra barn till ett gårdsprojekt , och är ensam på veckorna med barnen då maken veckopendlar. Nä, då går inte allt även om man vill, då får man prioritera om hela livet och det handlar ju om betydligt fler än mig. Så tyvärr kan jag inte gå den utbildningen som det ser ut nu, men om den låg i Skåne, eller fanns på distans, så hade jag kunnat lösa det med enbart vilja!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är brist på legitimerade djursjukskötare i Sverige. Jordbruksverket föreslår därför ett undantag så att djurvårdare får utföra vissa...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jordbruksverkets förslag innebär att det räcker med en två veckor lång utbildning för att få utföra uppgifter som sövning av djur...
2
Svar
30
· Visningar
2 001
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 16 november tittar SVT:s Dold närmare på djursjukvården. Här kan du se en trailer inför programmet. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter De är många, de är engagerade och de är hängivna. Men de krymper i antal. Vi pratar om de ideella krafterna, om eldsjälarna och om de...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp