Sv: Personligheter!
Stora katten -Nisse
Tycker inte om närgångenhet, ska han ligga nära ska han välja det själv, kommer någon av de andra och moffar in sig och börjar spinna så blir han helt rabiat, piskar med svansen, skjuter ifrån dem med tassen och om inte det hjälper hoppar han bort därifrån och katten som ville gosa (eller jag) blir kvar ensam
Har en pondus som syns när han går, han går som ett lejon

och har en uppsyn som betyder "Skit på dig".
Om han är en bit bort och tänker komma till mig så går han raka spåret BARA om jag är tyst och inte bjuder in honom, börjar jag locka så blir han genast avaktande, stannar och tittar runt efter något intressantare än jag, tvättar sig, sträcker på sig.. och sedan maaasar han sig fram -typ som att jag inte är sådär jätteviktig egentligen :smirk:
Men å andra sidan är det bara mig han verkligen släpper garden hos sedan på nätterna när han vill ha någon att sova med.
Mellankatten -Pipen
Latmasken i egen låg person, kräver kärlek, mat, gos och bästa sovplatsen. Till skillnad från Nisse tar han för sig, gosar jag med en katt kommer han genast och prejjar in sig emellan oss två och den andra katten brukar backa undan till förmån för egoisten Pipen
Sitter på soffan i köket brevid mig vid varje måltid och tigger, lite mitt eget fel, han brukar få en liten bit pannkaka när det är pankisar till middag och nu sitter han där jämt
Fast han tycker bara om pankakan, förutom då man ätit fil med blåbärsylt, då vill han också ha
Livsnjutare som man kan göra i princip vad man vill med, han går med på allt bara för att få höra hur söt han är.
Lilla Katten -Cleo (Pruttis)
Slampan :smirk: Springer fram till vem som helst och börjar uppvakta deras fötter och skor, nu ska hon kastreras om ett par dagar så den lilla egenheten försvinner kanske...
Är kär i Pipen som hon behandlar som en dörrmatta, han säjer ifrån till henne ungefär en gång i månaden men då är han LESS! Nisse hade hon inte så stor framgång med fram tills för någon månad sedan, han har gett henne mycket stryk.
Busar hårdhänt och är väldigt go och kärlekskrank, tycker om mänsklig kontakt mest av alla tre katterna.
Hon är alltid först fram till maten efter Pipen, äter fort och mycket -och det har hon gjort hela livet, jag var och tittade på henne när hon var några veckor gammal och när hon var 6 veckor för att välja unge -hon hade fyra bröder som var hälften så stora som henne, hon prejade resolut bort dem för att komma fram till mammas mjölk redan som hårlös råtta
Väldigt trevlig personlighet, glad, vaken, är den enda som inte är rädd för damsugaren, tycker mycket om att leka med hundens svans -sover gärna med hunden och biter hundens öron (tur att det är en äldre snäll avelstik som inte bryr sig).
Den av mina katter jag vet klarar förändringar och flyttar etc. bäst.