Personligt ombud

Dimmoln

Trådstartare
Är det någon här som haft personligt ombud/känner någon med personligt ombud/arbetat som personligt ombud eller liknande?

Hur behöver omfattande och långvarig psykisk funktionsnedsättning styrkas? Vilka typer av psykiska funktionsnedsättningar kan göra en berättigad stöd i form av personligt ombud?

Hur funkar det när funktionsnivån i vardagen varierar mycket? Som jag förstår det kan tiden man har personligt stöd variera från några månader till flera år. Behöver i regel en ny ansökan skickas om insatser "pausats" under ex. period av högre funktionsnivå?

Vilken typ av hjälp kan förekomma? Hjälp med myndighetskontakter? Få hjälp att komma i kontakt med vård/service man behöver?

Har (oväntat) liten erfarenhet av personligt ombud och har skickat mail till funktionsstöd för info men tänkte om någon här kanske har ett hum :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukeoraklet! Jag har en vän som behöver er hjälp nu! (Jag har fått tillåtelse av henom att fråga här och utlämna de uppgifter jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 140
Senast: kryddelydd
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 843
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp