Peruansk sadel

Yrja

Trådstartare
Jag hittar i princip ingen information alls om peruanska sadlar på nätet.

Sånahär:
with_guarn.jpg

Jag vill veta hur de är utformade. Fördelar och nackdelar med en sådan sadel. Är de gjorda att rida länge i? Är de gjorda att rida gymnastiskt, rörligt i? Liknar den typen av sadel som man ofta ser inom akademisk ridning. Men det är väl inte detsamma?

Är det ett alternativ att titta på om man vill ha en sadel för flera timmar långa uteritter i terrängen samt akademiskt inspirerad dressyr på banan?

Sv: Peruansk sadel

Tyvärr ingen info om den sadeln, snygg var den dock!

Men för långa uteritter och dressyr så skulle jag rekommendera Startrekk Espaniola Deluxe. Den är helt underbar att rida i, ser ut ungefär som sadeln på din bild och är perfekt till paddocksjobb.

Sv: Peruansk sadel

Det visade sig vara en peruansk WESTERNsadel jag skulle titta på, efter lite mer efterfoskning. :p Alltså inte en sån som visas på bilden.

Tack ändå för tipset! :bow:
Håller tummarna att denna som jag ska testa passar hästen. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 227
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 195
Senast: Jamtland
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger... 2
Svar
23
· Visningar
4 368
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka