Pessoa genx vs Knights Robin Hood

Pessoa gen x vs Knights Robin Hood?

  • Pessoa gen x

    Röster: 1 50,0%
  • Knights Robin Hood

    Röster: 1 50,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    2

Lynxsa

Trådstartare
Håller på att leta sadel till dotterns ponny och jag velar lite mellan Pessoa gen x och Knights Robin Hood. Har förstått att gen x är rätt liten i storleken.
Dotter är 8 år och russet är lite rund och omusklad så kommer säkert ändra form så koppjärn verkar smidigt.

Vad har ni för erfarenheter av nämnda sadlar?
 
Har haft båda. Min dotter älskar sin genx och ja, den är rätt liten, har 16,5 på vår och den är lika stor som Robin hoods 15. Däremot ligger Robin bättre på vårt russ, men tänker att det är omöjligt att veta innan man provat.
 
Jag har en Knights Robin hood, den enda jag provat på ponnyn som inte klider fram öht. Ponny är rund som en tunna och har ingen manke att tala om.

Ponnyn är 125 cm och har 16 tum. Passar min vuxna lilla medryttare bra! Lite stor till mina (5 och 6) men helt ok.

Väldigt prisvärd!

Bredaste koppjärnet är dock inte jättebrett, men min man har breddat de ytterligare för hand. Nu ligger den toppen!
 
Jag har en Knights Robin hood, den enda jag provat på ponnyn som inte klider fram öht. Ponny är rund som en tunna och har ingen manke att tala om.

Ponnyn är 125 cm och har 16 tum. Passar min vuxna lilla medryttare bra! Lite stor till mina (5 och 6) men helt ok.

Väldigt prisvärd!

Bredaste koppjärnet är dock inte jättebrett, men min man har breddat de ytterligare för hand. Nu ligger den toppen!
Har ni den nyaste modellen som heter Elite eller den äldre?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har lite frågor angående Robin hood elite då den ser rimlig ut att kunna passa ponny :D,jag har en annan tråd med bilder på...
Svar
0
· Visningar
976
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: ylvalill
·
T
Utrustning det här med sadlar är inte lätt. Vår dotters d-ponny, som är en tinkerkorsning av den gröve modellen har musklat om sig sedan vi köpte...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp