Pessoa magic system tränsbett cherry roller- betyg någon?

skorpannorpan

Trådstartare
funderar på detta bett till hästen. han kan arbeta på det vanliga tredelade tränset han har men ha biter sig fast, reagerar dåligt på det och är inte intresserad av det. vill ha ett bett som inte är starkt utan som bara "öppnar" för bättre kommunication med tygeln. just nu är det bara 20 min gräl varje gång innan har lossnar. vad tror ni om detta bett? har någon något annat förslag, jag är som sagt inte intresserad av att bettsla upp honom då jag är rädd för att jag bara får fortsätta uppåt. kankse en dum rädsla och kankse löjligt av mig att inte vilja men jag vill kunna rida honom på snälla bett. han blir kanonfin efter ett tag ju men jag vill känna honom bättre genom bettet, just nu är det som sten i början. :cry:

någon som vet?

Sv: Pessoa magic system tränsbett cherry roller- betyg någon?

jopps. ingen fara. dock har han blivit hårt tagen som ung och gått med starka bett nere i tyskland.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 562
Utrustning Tänkte ungisen skulle "lära sig" eller åtm vänja sig vid att gå på sitt tvådelade utan tejp runt leden för att stabilisera. Ett par...
Svar
9
· Visningar
1 748
Dressyr På försäljarens hemsida står det: "Unikt formade bett för att skona hästens tunga och gom. Magic System-bett förhindrar att bettet...
Svar
18
· Visningar
5 714
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka