Pessoa och engelsk nosgrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 897
Sv: Pessoa och engelsk nosgrimma?

det spelar ingen roll vilken nosgrimma du har,. det är bara och välja ! :D

Självklart kan du det! :)
Du kan även skippa nosgrimman helt om du vill.
Varför sätta dit en massa remmar som inte behövs? Det känns som att det generellt bland ryttare är ett väldigt slentrianmässigt användande av nosgrimmor. Man använder den som sitter på tränset när man köper det, utan att fundera på hur eller varför.

Jag använder nosgrimma för att jag personligen tycker det är snyggt :p Och då har jag den ALLTID superlöst spänd, så som sagt: den sitter bara där för att se fin ut och den påverkar hästen MINIMALT (eftersom jag har den så löst).

Jamen så gör jag också! Fåfäng...:angel:

Varvar engelsk, remont eller ingen alls, men utan att den egentligen inverkar på hästen. Eller om vi möjligen skulle ha något problem att lösa för dagen, men jag försöker att hitta andra lösningar än att spänna nosgrimman, så det är ytterst sällan den inverkar alls.

klart det är viktigast att hästen mår bra

Varför dölja problemet istället för att komma tillrätta med det? lägger hästen tungan över bettet kan det bero på ryttaren hand eller att bettet på något sätt är felanpassat. Då kan det göra mer skada än nytta att använda tungfelsbett.

det var mycke länge sen det här hände sist så behöver nog inte oroa mej för det problemet just nu.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 301
Senast: Reshästen
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 291
Senast: SiZo
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka