Pessoa sadel

Sorgsen

Trådstartare
Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är på tok för kort så tvivlar på att en i 145 som är längsta gjorden som passar och mär han lagt på sig så lär den också vara allt för kort. Är mitt enda val att byta till en 17 tums sadel eöörr lär jag ha samma problem med demokratiska? Pessoa sadeln ligger verkligen bra annars. Har testat andra men inte hittat nån bra modell kör xog hästen Trivs i.
 
Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är på tok för kort så tvivlar på att en i 145 som är längsta gjorden som passar och mär han lagt på sig så lär den också vara allt för kort. Är mitt enda val att byta till en 17 tums sadel eöörr lär jag ha samma problem med demokratiska? Pessoa sadeln ligger verkligen bra annars. Har testat andra men inte hittat nån bra modell kör xog hästen Trivs i.
Det finns gjordar som är längre och en sadelmakare borde kunna byta ut stropparna. Finns även förlängning att köpa
 
Vars, jag har nog varit dålig på leta. Vet inte av nån sadelmakare jag litar på att byta ut stropparna. I Skellefteå finns det ingen över 145, men har försökt googla på nätet men inte hittat. Får leta vidare 😊
 
Jag googlade sadelgjord 155cm och fick många träffar. 165 fick färre.

Men även sadelgjordsförlängare är gångbart
 
Ska googla mer noga med förlängare och längre gjordar. Har ju bara ta små hästar runt 150-155 och denna är 173 cm hög med mycket ben.
 
Hittade inne i stan en på 150 men gillade inte den, så köpte en 145 cm och stropförlängare så det löste sig😊 tack alla för hjälpen 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
552
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
854
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 303
Senast: Oknytt
·
Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 318
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp