Pessoa schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 699
H

hästig

Jag har kollat lite på Pessoa schabraken. De som kommer i lite konstiga färger bl.a. blå/svart, rosa/svart och jag tror även brun på svart bakgrund. De är lite tjockare än normalt och när man tar på ovansidan känns det som en blandning av mocca/sammet. Om någon vet vilka jag menar och har använt ett sådant så skulle jag vilja veta vad ni tycker om dem.

Sv: Pessoa schabrak

Antar att det är dessa du menar?
Tycker de är gräsliga faktiskt! :eek:
Men de verkar ha rätt bra passform, och känns mjuka och fina att klämma på iaf.
pessoa.jpg

Har inget själv, men gillar dem. Har klämt i affären och tycker de är ursnygga, iallafall i vissa färger :d

Jag har klämt på de och kikat, skulle nog inte tänka mig köpa en, men fick jag en gratis skulle jag inte tacka nej.

Men de är ju inte särskilt fina, men de ligger bra på hästen iaf.

De skulle nog vara mycket snyggare om man tog bort det gigantiska P:et och att de var enfärgade och det bara stod "Pessoa" på kanten!

Senast ändrad:

Ja, men det sticker ju ändå fram lite! Och, varför har man det om det ändå inte syns?

Sorry, trött ;)

Jag tycker att de är fina (speciellt det marin/ljusblå :d ) men tycker att de känns hårda, eller stela på något vis.
Men det kanske bara är jag som inte gillar mockakänslan på utsidan.
Som nån skrev, hade man fått ett hade man ju knappast sagt nej. :D

Jag har inte haft något själv, men de ser verkligen gräsliga ut!! :eek:

Ser dessutom ganska tjocka ut, eller?

Nejtack! ;)

Åhh en orange.. måste ha =)

någon som vet vart dem säljs? Har bara sett blå, grön och "rosa"...
(har själv dne i "rosa")

och jag älskar den, bra paddform och även om den är "tjock" så flyter inte stoppningen åt olika håll osv.

Har klämt på dem i affären. Tycker passformen verkar bra, är ganska tjocka. Tycker att de är ganska fula så jag kommer aldrig köpa något.

hästig skrev:
Jag har kollat lite på Pessoa schabraken. De som kommer i lite konstiga färger bl.a. blå/svart, rosa/svart och jag tror även brun på svart bakgrund. De är lite tjockare än normalt och när man tar på ovansidan känns det som en blandning av mocca/sammet. Om någon vet vilka jag menar och har använt ett sådant så skulle jag vilja veta vad ni tycker om dem.
Hej,

Jag tycker dom ser snygga ut, men det jag har funderat när jag ser dom är om dom går att tvätta? Jag vill gärna tvätta mina schabrak efter var eller varannan ridning och det undrar jag om dessa tillåter? Någon som vet?

Jag har det som är längst bak på bilden :banana:

Tycker det är fint och det ligger bra..Enda nackdelen är att sadelgjorden inte går att spänna när jag har det+fårskinnspadd :angel:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 356
Senast: Raderad medlem 147980
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 557
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka