Pessoabett fråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jasmine1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 752
J

jasmine1

Jag har sett en del som har tygeln i den stora ringen på ett pessoabett, ger det verkligen någon verkan? :S

Sv: Pessoabett fråga

jag använde pessoa på min förra häst ibland när jag tränade hoppning, men jag hade en rem under hakan. När han var lugn och vi red fram o hoppade små hinder hade jag offtast på översta ringen, men när vi hoppade lite högre satte jag ner det till mellan ringen.

Sv: Pessoabett fråga

som tigertofflan säger verkar det som ett tränsbett.

man brukar ha det så för att kunna flytta tyglen till nedre ringen om det skulle behövas.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka