Pessoabett upp och ner?

clusia

Trådstartare
Idag såg jag en bild på facebook med en tjej på en ponny. Ponnyn hade ett pessoabett men det var satt upp och ner. Alltså att de två ringarna (där tyglarna normalt sitter) var vänt mot sidostyckerna och den vanliga lilla ringen (där sidostycket normalt sitter) var vänt neråt. Dessutom satt både sidostycke och tygel i den lilla ringen ovanför bettringen.

Är det jag som är helt ouppdaterad eller är det lika fel som jag lärt mig?

Har inga som helst planer på att anamma bettupphängningen är mest nyfiken.

Mina ritkunskaper är begränsade men jag hoppas ni förstår.

pessoabett.png

Sv: Pessoabett upp och ner?

Ser verkligen mycket underligt ut :confused: Det kan inte vara särskilt bekvämt för ponnyn...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 076
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 924
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden