Pessoas stalltäcke

Lollan

Trådstartare
Funderar på att tjacka ett sånt, nån som har erfarenheter? Tänkte främst på hållbarheten, det är ju surt om täcken i den prisklassen inte håller!
31632.jpg

Sv: Pessoas stalltäcke

Jag har ett utetäcke ifrån Pessoa, och jag är helnöjd! Hur bra som helst! Funderar på att köpa ett stalltäcke jag med... :)

jag har de täcket på bilden ,280 g. e nöjd med det :) men de e lite sönder där bak i kanterna för han går tillsammans med en täckesmördare i hagen :devil: :mad:
men passformen å så e jättebra!

:love:
Lollan skrev:
Funderar på att tjacka ett sånt, nån som har erfarenheter? Tänkte främst på hållbarheten, det är ju surt om täcken i den prisklassen inte håller!
31632.jpg

Kan meddela att dom är super bra, och enligt mig snygga, tycker jätte bra om det blåa :D

Hade ett sånt till min häst förut, men det frasade upp sig i kanterna så vi reklamerade det.
Tyvärr va det under den tiden har vart borta på utbidlning som han hade det och enligt en halvsäker källa så gick han med det både inne och ute (iofs. vad han tydligen bara ute ngn timme/dag i rasthage, ensam) så jag vet inte riktigt, tycker väll dom e halvbra. Men snygga e dom :love:

Jag har använt stalltäcket en säsong nu och det är tvättat 2ggr, lika bra fortfarande. Jag tycker pessoa har lyckats bra med detaljer och PASSFORMEN! I allafall till mina hästar. Det funkar bra som transporttäcke med, det är ju bra tjockt...

oh, funderar på att köpa det cerisa till min lill-flicka, hon skulle bli mega söt :p thihi

Jag har ett sånt där blått på bilden och jag är nöjd med det. Har iof inte använt det så mkt, har det mest som "övergångstäcke".

Kan ju ta å säga att den ljusblåa färgen inte är att rekomendera för det blir massa bajsfläckar på det:p:devil: Eller så är det bara min kära häst som älskar att sova på skit:p

kan bara säga att jag tkr dom e supersnygga! har kollat lite på dem i affären o beställt ett svart/grönt regntäcke :)

Vilka färger o tjocklekar finns det? (i vinter- och termotäckena?)

ser att en häst här mitt emot min lägenhet har det blå/ljusblå pessoatäcket i hagen. mkt snyggt!

Men det är ju ett innetäcke. Eller finns det likadana utetäcken?

hm jag vet inte om det är exakt samma som på bilden här, men det är blått/ljusblått.
det SER UT som om det är mörkblått med ett ljusblått P.
så det är nog inte exakt likadant då nej, men samma färger!

hmmm det här ser ju lovande ut. Det kommer inte bli några bajsfläckar för hon kommer ha regntäcke över och ev. ett termo till över :)

kollade kjällquists nu. enligt deras hemsida finns stalltäcket (280 g) som sagt i blå/ljusblå, svart/grön o blå/cerise.
utetäcke (280 g) grönrutigt
utetäcke (400 g) samma färger som stalltäcket
utetäcke (100 g) svart med grön pessoa-brodyr (insidan grön-rutig, samma som transportskydden i samma färg)

280 grams täcke, det är ganska så tjockt va? blir 280 gram i ett täcke varmare än två 149 grammare??

300 g anses väl va "normaltjockt", så det klarar sig de flesta hästar på under vintern.
Och ja, jag iallafall anser att det är bättre att ha ETT tjockt täcke än flera tunna. Hästens rörelsefrihet minskar ju fler täcken den har på sig, och en häst som inte kan röra sig fryser.

Fast om man har flera så blir det ju luft i mellan som värms upp!

Vet inget om kvalitén men snygga är dom ju i alla fall :love: :angel:

jag har 280 g innetäcket och tycker nästan det känns tjockare, jättestor skillnad om man känner på ett 200 g's täcke..
täcket och materialet är väldigt kraftigt, vet inte om det blir varmare för det men det känns så :p

Jag har det blå utetäcket till min. Tacksamt med de lite mörkare färgerna... Täcket har jag haft under hela vintern. Ligger bra och håller tätt innan tvätt iaf. Efter tvätten har jag inte hunnit använda det...
MEN jag tycker man betalar mkt för märket. De har nog inte bättre hållbarhet än källquists täcken överlag. Köper hellre HW än fler Pessoa.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 032
Senast: Sassy
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 486
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 306
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka