Pessoaträns - måndags ex el skräp?

Raceface

Trådstartare
Köpte ett Pessoa pullarträns på annons som var helt nytt (alla lappar satt kvar). Jag vart helt chokad över hur färgen på tränset bara kunde skalas av! När jag passade in tränset på hästen flagnade färgen av på sidostyckernas sidor!!! Trodde att kvaliten var högre på ett träns som kostar ett par tusingar :(

Hur upplever ni andra Pessoatränsen i kvalite? Flagnade färgen av vid minsta lilla kontakt med spännerna?

Sv: Pessoaträns - måndags ex el skräp?

Har aldrig ens ägt ett så pass "dyrt" träns,Men det första tränset som jag köpte för 299:- höll och var (är) fint i dag efter 8 års användande,och 3 års hängande i garderoben,har aldrig flagnat bort färg från det!

Ett annat billigt träns jag köpte tappade lite färg när man putsade det,syntes inget på tränset,men på svampen.

Ytterligare ett träns (199:-) var jättemjukt i lädret m.m,men vart för mjukt tillslut,så käkremmen kunde man inte sätta fast i läderöglan bakom spännet,utan man kunde bara spänna fast den,annars gick det inte att få upp den igen.http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/DSCN0398.jpg?t=1208776175 Här är den dock knäppt riktigt..

Köpte mitt hitils dyraste träns nu,kostade 499:-,kvaliten verkar kanon,har inte använt det så många ggr,eftersom hästen inte är inriden..

Så,med andra ord,om jag klarat mig genom alla år med billiga träns så är det ju förjävligt att ett så pass syrt träns flagnar! :mad: Säker på att det verkligen är ett pessoaträns du har?

mitt är inte kanske den höga kvaliteen jag trodde de skulle vara men absolut inte som du beskriver, lite torrt var de i början..

Kontakta säljaren och be om kvitto, annars kontakta grossisten för pessoa här i sveruge.

Det ska inte gå att skala av färgen på något träns, och särskilt inte ett i den prisklassen.

Är du SÄKER på att det är ett pessoaträns du köpt? :crazy:

I vilket fall, kontakta säljaren och be henne skicka kvittot.

jag hade ett, det dyraste där lädret är upphöjt på nosgrimma o pannband. skitsnyggt. sålde det då jag slutade med hoppningen, men tycker lädret var jättefint! ingen färg som skalade av eller blev nött, och dessutom var det mjukt och fint.

Jag håller med de andra, är det verkligen ett riktigt Pessoa träns du köpt?
Jag köpte ett träns med pullarnosgrimma från Börjes förut i modell Pessoa (tror att det tom hette Pessoa). Det kostade runt 150 kr.

Men har aldrig varit med om att färgen flagnat av på varken mina billigare och det dyrare jag har.

Be om kvittot som någon skrev.

Japp, det är ett äkta Pessoaträns. Alla lappar satt kvar så jag vet det till 100%. Enligt K*llquist är tränset defekt och ska skickas tillbaka till dem.

Ok, vilken tur. :)

Du får visa upp det sen när du får det :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka