Petrie ridstövlar

jag har inga nu, men har haft! Jag var mkt nöjd med mina! De är inte som de allra mest exklusiva, men man får mkt för pengarna!

Nirak
 
Hej.
Jag har ett par sånna nu, och har haft de i ca ett halvår- Men har inte kunnat använda de förens nu för att de har varit så stela m.m.
men nu älskar jag de de kostar mycket men man får mycke bra stövlar för pengarna..
kostade????
mvh Madde
:banana:
 
Hej! Jag har ett par Petrie standard, de är riktigt mkt. stövlar för pengarna. Jag jämförde flera olika märken, och jag måste säga att jag tyckte petrie var bättre än både königs och cavallos modeller i samma prisklass (ca. 3500:-). Lädret i mina är jättestyvt, och det var vad jag ville ha, dessutom sitter de bra på. Hoppas du blir nöjd med dina!
 
Jag har ett par Petriestövlar. Vet inte vad det är för modell, men jag köpte dom för 8 år sen och dom är fortfarande som nya. Dom var otroligt hårda ibörjan. Nästan som slalompjäxor att gå i faktiskt. Fick blåmärken i knävecken. Jag oljade dom en hel del för att få dom mjuka. Nu är skaften lagom hårda och det är hyfsat mjukt vid vristerna. Skulle nog inte köpa så hårda igen, men jag är väldigt nöjd med mina!

En kul sak var att pappa var på fest hos en tenniskompis för nåt år sen. Med på den festen råkade Erik Berggren vara med. Pappa kan absolut inget om hästar eller kända ryttare. Han fick efter order från mig fråga vem han hade pratat med! Dom hade av någon anledning kommit in på stövlar och pappa berättade om mina superstela. Erik hade då sagt att han ville ha dom så mjuka som möjligt. Så nu vet ni det! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Tips önskas på vilka produkter ni tycker är bäst för att vårda ridstövlar.
Svar
18
· Visningar
1 051
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
622
Senast: KAROLIJNAH
·
Utrustning Köpte nyligen nya ridstövlar och har problem med att dom är jätte hala plus att dom färgar av sig. Stövlarna är bruna förutom...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp