Petriestövlar

C

Corina

Ska köpa nya stövlar och haar lyckats klura ut vad de första siffrorna i stövlarna står för. Men vad menas med den sista siffran???
5½ är fotstorleken
47 är längden
37 är vadbredden
3 är ?????????????
 
Näe, jag är faktiskt 164 :mad: Skulle haaft långa ben om jag vore 130 då eftersom jag hade 6 cm kortare än en 160 person. :smirk:

Men vad menar ni eg. med längd? Längd med bågen eller i bak.. Ska mäta.. Har inga stövlar här men mäter jag som jag blev rådd när jag skulle köpa stövlar (från häl till knäveck) Får jag det till 44 cm med rak måttstock (inget måttband som böjer sig). :smirk: Har inte heller särdeles korta ben. Med båge kan säkert längden bli så lång.. men i bak måste de sätta sig bra mkt isof :smirk:
 
hehe..själv har jag 52 på mina cavallostövlar.. :smirk:
o dom e jämnhöga runtom..alltså ingen högre utsida elle nått sånt..
e 170 ..fast rätt långa ben.. perfekt dressyrkropp har jag fått höra.. :crazy:vill va hoppryttare :p
vad kostar petriestövlarna????????????
 
1,66 är jag. Stövlarna är lite för korta typ 4 cm. Skulle behöva 51 i längden. Det blir nog ett par i Anky-modellen för 3500:-
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 908
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
829
Senast: MiniLi
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 736
Senast: Jeps
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp