Bukefalos 28 år!

Pevaryl+tassvamp

Apollo

Trådstartare
Har köpt pevaryl puder till vovvsans svamp i ena baktassen. Men hur gör ni när ni satt på det? Strumpa på eller ska den vara bar tassen. Är det farligt om hon slickar i sig pulvret?
 
Sv: Pevaryl+tassvamp

Har du testat Atamon-fotbad?

Det är VÄLDIGT effektivt mot svamp på tassar och dessutom helt ofarligt för både hunde och oss.

Atamon - den vanliga som används när man kokar sylt och köps i mataffären - blandas 50-50% med vatten och hundens tassar badas så ofta man hinner och torkas noggrannt. Effekten ses inom några dagar!

/Ulga
 
Sv: Pevaryl+tassvamp

Jag använder någon kräm som finns till människor på min hund, tror det är ”Dactar” den heter. Brukar bara försöka att säga till honom att inte slicka på tassen, när han verkligen inte har velat låta bli tassen, så har jag satt tratt på honom. Skulle nog sätta strumpa över om hunden inte plockar bort den.
 
Sv: Pevaryl+tassvamp

Pevaryl finns i kräm oxå , det har jag använt när jag hade Golden och har det nu till till min schäfer

Tesora
 
Sv: Pevaryl+tassvamp

Får bli strumpa på, pudrar på till natten så det hinner sitta kvar ett tag annars försvinner väl allt i denna blöta när man går ut.
 
Sv: Pevaryl+tassvamp

Min tanke också + du slipper ha kräm genom hela lght/huset :p!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: hastflicka
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
942
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
854
Senast: Krumben
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 853
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp