charmant

Trådstartare
Hur är saker av det märket?Har fått möjlighet att köpa saker från dom för en skaplig peng.Bla träns,ridbyxor,benskydd,täcken...Hur uppfattar ni deras kvalite?Håller sakerna hur är de i storlekar mm?Tacksam för alla svar. :banana: En som vill ha fina saker till sin pålle med bra kvalite :d

Sv: Pfiff

Ingen som vill svara på mitt inlägg? :confused:
grejjerna är ju kanon fina i katalogen.....och det är dags att byta ut pållens garderob.

Hur får man deras katalog? Vi har två sadlar som är Pfiff, dock rätt gamla båda två, men sköna!

Jag hade en gång en kavaj från Pfiff men den höll inte så bra... Har även haft ridbyxor och de har varit mkt sämre än t.ex. Mountain Horse som är i samma prisklass.

Träns och sadel skulle inte jag köpa av dom, lädret är inte bra kvalitet och de begagnade sadlar jag provat och sett har haft lösa sömmar, dålig stoppning, sneda bommar på vissa, och sprickor i lädret.

Pfiff har saker av väldigt olika kvalitet, från riktigt skit till halvhyfsat. Det går därför inte att uttala sig utan att se på grejerna. Rent generellt kan man väl säga att man får vad man betalar för, och det gälelr även Pfiff.

Okej
tack för svaren.Jag såg nu att ett av mina gamla westernträns jag köpte begagnat var från pfiff....det höll inte alls.
Kanske ska som föregånde inlägg "sa"....man får vad man betalar för.

Jag tycker de har bra grejer! Min tränare säljer deras grejer och det jag har köpt har funkat utmärkt. Katalogen kostar att beställa vad jag vet men jag fick en av henne när jag handlade

Som alla andra sagt, sakerna har säkert varierande kvalité. Men de sadlar vi har står det västtyskland på, så det är rätt gamla... =) men de håller alldeles utmärkt. Köpte båda begagnade inom det senaste året. Den ena genom en sadelmakarmästare, som alltså kollat den, och det var inget fel på den. Även den andra är kollad av sadelmakare, hon sa att stoppningen var sån som lättare klumpar sig så vi får hålla lite koll. Men som sagt, rätt gammal, kostade 1000:- så får man stoppa om den tycker jag ändå det var värt pengarna för den är riktigt skön att rida i.

Vi är ett gäng som har köpt de spanska sadelarna, de varierar lite, ngn är sned stoppad, någon lite dålig i sömmarna lite halv bra kvalitet på lädret och så vidare. Min sadelmakare tyckte dock att det va skaplig kvalitet till det billiga priset

Dom är fina dom sadlarna..på bild i alla fall :)
Jag är ute efter träns,flecetäcke,benskyddo ch lite smått och gott

charmant skrev:
Dom är fina dom sadlarna..på bild i alla fall :)
Jag är ute efter träns,flecetäcke,benskyddo ch lite smått och gott
Fleecetäckerna är bra men man får ta en storlek mindre än i vanliga fall för de är stora!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 546
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 627
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka