cello

Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle börja försöka mig på att måla i photoshop, men jag är totalt vilsen... Vilken version ska man ha? Eller finns det något annat program som är bättre?

/Cello

Sv: Photoshop

adobe cs4 är ju senaste versionen och mycket trevlig sådan, om man behärskar programmet.. men är du så vilsen att du inte vet vilken version du skall ha bör du nog se dig om efter ett lättare program.. Photoshop är väldigt väldigt kraftfullt men det är en hög instegströskel innan man har så mycket kunskap att man kan börja nyttja programmet på ett vettigt vis.

Sv: Photoshop

Ska du måla är väl inte Photoshop det man väljer i första hand. Photoshop är, som namnet antyder, i första hand ett program för att arbeta med foton. Det är dessutom dyrt, så det känns rent utav som ett riktigt dåligt alternativ om det är måla du vill göra.

Vill du rita vektorgrafik kan du göra det i dyra Illustrator, billigare Corel Draw eller gratis Inkscape.

Men är det verkligen måla digitalt du är ute efter skulle jag mycket starkt rekommendera Corel Painter X. Kostar några tusenlappar, men med det och en ritplatta.... :love: Kika t.ex. i Corels egna galleri eller i painter magazine så förstår du!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Det verkar som att vi är flera som är inne i en semi-livskris för tillfället så jag tänkte att vi skulle kunna ha en egen tråd. För en... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 301
Senast: Tuvstarr
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka