Piercingar

Sv: Piercingar

Ah, vad trist. :( Mitt tandkött och tänder verkar tack och lov må bra, trots att jag snart haft läkstaven i ett år... :o Fast så har i och för sig ingen tandläkare sett det heller, så de kanske inte hade hållt med. :angel:

*kl*
Idag gjorde jag Venom. Det gjorde inte ett dugg ont, iaf inte den första.
När andra sidan skulle göras så gjorde det lite ondare men det var p.g.a han tryckte lite saktare.

Gjorde inte ont efter heller och jag var sååå glad. Tills några timmar senare.
1) Nu är tungen översvullen.
2) Jag kan inte prata normalt.
3) Redan trött på flytande föda.

Suuuck, vill ta ut dom igen :p (fast när allt väl är läkt och jag inte har några problem så kommer jag bli chockad över denna tankebana)

Här är iaf en bild:
31069531.jpg

Jag har som två spår på insidan av läppen just nu. Gör sjukt ont att bara äta :(
Läppen är fortfarande svullen och jag kan inte prata ordentligt. Ont i tunga och hals pga inflammationen. Är det inte bättre på Måndag så ska jag ringa vc och hoppas på att jag kan få Penicillin (stavas?) eller något.
För just nu gör det bara sjukt ont :(

Har mått jätte konstigt sedan i lördags, kollapsade nästan på jobbet i Onsdags. Genomsvettig och yr, inget som stämde någonstans, men det var troligtvis efterdyningar från drogerna.

Du har bytt till stavar och inte har ringar nu va?
Har du läkstavar eller inte?
Bästa, just nu, vore läkstavar om du nu väljer att ändå ha i stavarna så svullnaden får plats :)

nu ar det tva ;) men gissar att det ar helt lugnt om en vecka och du alskar dem, och om en tva manader sa tanker du inte ens pa dem langre. Det laker oerhort snabbt i tungan om du haller efter sanitetsbeskrivningarna piercaren gav till dig, speciellt om hen inte fortsorde eller tryckte till for mycket runt om nar den gjordes ;)

min enda, var helt lugn efter tre dagar (inkluderat atnades av normal mat sa lange det gjordes forskigtigt). dagen efter den gjordes dreglade jag framfor en forelsare for att tungan var for svullen :crazy:

fasiken efter att nan sa natt om penicillin ( hoppas det funkar!!!)

jag gjorde tre ny pa en gang for en tre manader sedan (brostvartan var helt ok med lakningen, dem andra tva var val lite latt skit, men hela jag var risig just da)

och doktorn gav mig antibiotika for en tandinfektion. Jag trodde kroppsdelar skulle trilla av, runt alla tre (har tidigare men med dem var det lugnt) sa sprackte skinnet upp som tusan (inte lite heller), var tvungen att sluta med tabletterna efter tre dagar (inte ens halvvags igenom) for att jag inte stod ut. Dem tror det beror pga stress iaf eftersom antibiotikan var en av dem vanligare men jag har haft mer probelm med piercingarna efterat an innan :cry: men gar val at ratt hall igen iaf

nu ar det tva ;) men gissar att det ar helt lugnt om en vecka och du alskar dem, och om en tva manader sa tanker du inte ens pa dem langre. Det laker oerhort snabbt i tungan om du haller efter sanitetsbeskrivningarna piercaren gav till dig, speciellt om hen inte fortsorde eller tryckte till for mycket runt om nar den gjordes ;)

min enda, var helt lugn efter tre dagar (inkluderat atnades av normal mat sa lange det gjordes forskigtigt). dagen efter den gjordes dreglade jag framfor en forelsare for att tungan var for svullen :crazy:

Japps,
tungan är sjukt mkt bättre idag, nu värker iaf inte öronen längre, svullnaden har lagt sig och jag känner knappt av att jag har två stavar i käften.
Man får med sig eftervård som jag använder dagligen :)

Jag dregglar apmkt här med känns det som :p idag är det lite lättare att spotta iaf :p haha

Ang. penicillinet så var det ju så att hon blev drogad och sedan blev allt inflammerat. Tror inte man kan få penicillin för att få piercingarna att läka bättre bara :/

Tror inte man kan få penicillin för att få piercingarna att läka bättre bara :/
Jag funderade på att gå till vårdcentralen å be om det när min vägrade sluta vara men den gav upp till slut iaf.. :)
Jag tycker faktiskt att man borde kunna få det, men dom lär väll bara säga att man ska ta ut den.
Men om man inte ville ha den skulle man ju inte göra den, så jagtycker allt att man borde kunna få någon penicillin salva eller ngt iaf..

Den jag har i nacken :D
http://http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a3

På bröstkorgen :D
http://http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=3203967&op=1&o=global&view=global&subj=641871643&id=610884753&ref=pf

Jag har en i bröstvårtan oxå men Kanske inte ska lägga ut bild på den. :p

Senast ändrad:

Snor sista knappen.

Jag gjorde i torsdags förra veckan två nya hål i mitt ena öra, med pistol. Det första har från början känts minst, både håltagningen och under veckans läkning, så den oroar jag mig inte för. Men det andra hålet känns ganska irriterat och ömmar fortfarande. Jag har svårt att tvätta runt hålet eftersom örat är lite svullet och piercingsmycket sitter ganska tight mot huden. Om jag trycker på baksidan bildas inget "luftutrymme" mellan piercing och hud.

Min fråga nu är mest om det är bäst att låta smyckena sitta i som de gjort och fortsätta tvätta som jag gjort (koksaltlösning morgon och kväll), eller ska jag byta piercingsmycke till något luftigare? Pest eller kolera?

Snor sista knappen.

Jag gjorde i torsdags förra veckan två nya hål i mitt ena öra, med pistol. Det första har från början känts minst, både håltagningen och under veckans läkning, så den oroar jag mig inte för. Men det andra hålet känns ganska irriterat och ömmar fortfarande. Jag har svårt att tvätta runt hålet eftersom örat är lite svullet och piercingsmycket sitter ganska tight mot huden. Om jag trycker på baksidan bildas inget "luftutrymme" mellan piercing och hud.

Min fråga nu är mest om det är bäst att låta smyckena sitta i som de gjort och fortsätta tvätta som jag gjort (koksaltlösning morgon och kväll), eller ska jag byta piercingsmycke till något luftigare? Pest eller kolera?

Därav ska man inte pierca sig med pistol då kroppen inte får lov att svullna då smycket är för litet ;)

Prova att försök sova på andra sidan, ha håret uppsatt, badda med saltvatten. Tror det blir lite värre om du är där med dina fingrar och kladdar för mkt i onödan, även om det så gäller att byta smycke. Men det skulle ju vara bra ifall du lyckades lösa att byta smycke till något längre. Se dock till att välja ett rakt örhänge och inte någon böjd då det läker segare med böjd.

Sätt inte pluppen för nära heller. Blir det infekterat så ta ut den.

*kl*

Venomet har läkt fantastiskt bra :laugh:
Igår åt jag min första fasta maträtt och gud vad glad jag blev :D

Därav ska man inte pierca sig med pistol då kroppen inte får lov att svullna då smycket är för litet ;)

Prova att försök sova på andra sidan, ha håret uppsatt, badda med saltvatten. Tror det blir lite värre om du är där med dina fingrar och kladdar för mkt i onödan, även om det så gäller att byta smycke. Men det skulle ju vara bra ifall du lyckades lösa att byta smycke till något längre. Se dock till att välja ett rakt örhänge och inte någon böjd då det läker segare med böjd.

Sätt inte pluppen för nära heller. Blir det infekterat så ta ut den.

Jag är inte på och pillar i tid och otid utan försöker tvärtom bara röra örat när jag tvättar, och annars med relativt rena händer.
Jag sover alltid på andra sidan, kan inte sova på högerörat för att det gör för ont. Håret är uppsatt, koksaltlösning baddas det med.

Jag kan inte flytta pluppen längre ut, staven är liksom för kort. Är det alltså en dålig idé att byta till ringar? Tycker att det är så mycket lättare att hålla efter än plupparna. Varför läker det långsammare med en böjd stav?

Jag är inte på och pillar i tid och otid utan försöker tvärtom bara röra örat när jag tvättar, och annars med relativt rena händer.
Jag sover alltid på andra sidan, kan inte sova på högerörat för att det gör för ont. Håret är uppsatt, koksaltlösning baddas det med.

Jag kan inte flytta pluppen längre ut, staven är liksom för kort. Är det alltså en dålig idé att byta till ringar? Tycker att det är så mycket lättare att hålla efter än plupparna. Varför läker det långsammare med en böjd stav?

Jag har faktiskt inte en aning om varför det tar långsammare tid med ringar än med stavar. Ska höra efter när jag ändå ska in snart för o få tungan fotograferad. :p

Men det är lättare för hålen att läka vid raka stavar än när det är böjt iaf.

Du har ingen piercingsstudio i närheten där du kan fråga om tips? Även om de kanske gnäller på att du gjorde det med pistol så brukar de även kunna hjälpa till när någon oseriös person gjort hålet. Där har de även längre örhängen som låter örat svälla :)

se dock till att undvika att dricka alkohol tills snibben blivit bättre :)
Ett vitamineraltillskott med C, E-vitamin och zink kan påskynda processen.

Knapp.

Vad gör man med töjningar som luktar apa?

Tvättar det dagligen och självklart torka noga.
Töjningar gjorda av plast, stål eller titan andas inte = svett, avlagringar samt smuts = det börjar lukta.
Töjningar av horn, ben, korall, trä o.s.v = andas = luktar betydligt mindre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 589
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka