Piercingar

Sv: Piercingar

Det som känns som ett "men" är mest läketiden på naveln. Jag är i stallet och rider dagligen och det känns inte som optimalt med ridbyxor (trycket från linningen lär ju hamna ganska precis där), samt att läketiden redan från början är uttalt lång (jämfört med septum där man pratar veckor istället för månader). Å andra sidan så ska man ju göra den på vintern då och inte på sommaren.

jag har navelpiercing, var nått år sedan jag gjorde den så jag minns inte exakt hur lång läkningen var, men nån månad iaf. ang ridbyxorna så är det ju bara att antingen knäppa dem under, dvs lite lägre än vanligt, eller så viker man ner kanten på byxorna som någon sa.
navelpiercing är snyggt!:d:)

Nämen, jag har helt missat att jag hade fått fler svar här:D Jag har fortfarande inte gått och piercat mig men antingen gör jag det i Göteborg i helgen då jag har fått pengar eller nästa vecka här hemma. Höger näsvinge it is!:laugh:

en sak jag tänkte på bara... de här med bröstpiercing tycker jag är sjukt snyggt, men vill gärna ha tips på hemsidor med snygga bröstpiercings!! har kanske hittat 2 av flera hundra smycken jag gillar, är väldigt kräsen.:p
hur jobbig är läkningen, vad bör man tänka på och om man nu skulle skaffa barn, hur blir det då med ev amning?

Jag har en dermal anchor mellan nyckelbenen och en i läppen nästa blir navelen :)

åh! sånna är ju så snygga! om du vill får du gärna visa bild, gjorde den ont at göra, hur var läkningen med en sådan?

btw... är det någon här som har en i nacken? tycker sådanna är sjukt snygga, men har hört att det är jättesvårt att behålla den, pga att kropen gärna stöter bort den efter en tid. någon här med erfarenhet?

*laeikinois, som blivit på "jag-vill-pierca-mig-nu-humör*:p

Här är en bild. Den gjorde ont men var helt klart värt det :)

32813817.jpg

Här är en bild. Den gjorde ont men var helt klart värt det :)

32813817.jpg

Snygg!:laugh:

KL

Har en i naveln som jag tog som 15åring med pistol (BIGMISSTAKE) Jag är nu 18 och man kan se stången igenom huden, om jag tar ut den växer den ihop och isf hur lång tid tar det? Kan man ta om igen efteråt?

Skuggan_

en sak jag tänkte på bara... de här med bröstpiercing tycker jag är sjukt snyggt, men vill gärna ha tips på hemsidor med snygga bröstpiercings!! har kanske hittat 2 av flera hundra smycken jag gillar, är väldigt kräsen.:p hur jobbig är läkningen, vad bör man tänka på och om man nu skulle skaffa barn, hur blir det då med ev amning?

Åh, vi kan bilda klubb.. jag hittar heller aldrig någon jag tycker är sådär toksnygg! har ett smycke som jag :love::love: som jag köpte på en marknad, när jag bara hade piercat ena bröstvårtan och inte hade planerat att pierca den andra.. nu vill jag ha ett likadant till andra, men hittar inte:(

Angående läkningen så har läkningen av mina två gått supersmidigt (hittills, peppar peppar), inga problem alls, till synes läkt på mindre än 2 månader, fast piercaren sa jag inte skulel byta smycke på typ tre-fyra mån, vilket jag följer.

Angående amning så ska det vad jag hört inte vara något problem.

//r

en sak jag tänkte på bara... de här med bröstpiercing tycker jag är sjukt snyggt, men vill gärna ha tips på hemsidor med snygga bröstpiercings!! har kanske hittat 2 av flera hundra smycken jag gillar, är väldigt kräsen.:p
hur jobbig är läkningen, vad bör man tänka på och om man nu skulle skaffa barn, hur blir det då med ev amning?

Jag brukar handla hos tribe.se om inte min piercare har det smycket jag är ute efter! :P barbarella.se är en välkänd hemsida för piercingsmycke. Finns säkert flera 100 till :P

Jag är också sugen på att pierca brösten! :) Men jag tycker det är snyggast med ringar, svarta då jag har svart i alla andra piercingar och man måste ju matcha ;) Haha.
Man brukar säga 3-5månader läketid i bröst för kvinnor, och vad som går att läsa sig till så är det bara att ta ut smycket när man ska amma och sätta i det efteråt igen (förutsatt att piercingen är läkt)! Annars kan jag tänka mig att det är som med det flesta andra piercingar, inte pilla, käka lite extra vitaminer, sköta hygienen som man ska och piercingen borde läka fint :)

Jag är i piercing-tankar igen kan jag ju säga. Dock inte fören efter årsskiftet, plånboken måste fokusera på annat först. Just nu lutar det i alla fall mot tragus eller navel, är så sugen på smycket med Jungfru Maria som de har på barbarella till naveln att jag nog inte kommer att kunna låta bli. Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det är så jag, men pojkvännen uppmuntrar det i alla fall (till skillnad från många andra av mina idéer, varav den senaste... en smiley, fick totalnej).

Jag är i piercing-tankar igen kan jag ju säga. Dock inte fören efter årsskiftet, plånboken måste fokusera på annat först. Just nu lutar det i alla fall mot tragus eller navel, är så sugen på smycket med Jungfru Maria som de har på barbarella till naveln att jag nog inte kommer att kunna låta bli. Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det är så jag, men pojkvännen uppmuntrar det i alla fall (till skillnad från många andra av mina idéer, varav den senaste... en smiley, fick totalnej).

fast måste det vara en piercing som han har fullt samtycke till?
när jag har varit intresserad av t.e.x piercingar, tatueringar, kläder eller vad det nu handlar om utseendemässigt så har jag kollat vad pv tycker och inte tycker, men i slutändan så väljer jag det JAG vill ha.
t.e.x som med min industrial när jag skulle göra den, han sa klart och tydligt att han inte tyckte om sånt. men jag gjorde en ändå, och nu har han inget emot den, tycker nog t.o.m att den är rätt snygg.;)
eller när han gjorde snakebite, han hade pratat om det men sa aldrig ATT han faktiskt skulle göra det, fick en bild sedan och då hade han gjort det samma dag.:p (det var på den tiden vi hade ett distansförhållande, därav att han skickade en bild och inte visade sig alltså.:))

Kör på det du tycker är snyggast! Det är ju dig den ska sitta på! ;)
Tragus ska jag göra så fort min piercare behagar komma hem från semestern.. :)

Klart att andras tankar inte har särskilt mycket med mitt slutliga beslut att göra, men hans resonemang var snarast att det blir too much med identiska smycken så nära varann (har en hästsko i septum och då skulle det ju isåfall bli en identisk 4 cm längre ner i ansiktet bara). Vilket jag var beredd att hålla med om. Han (som var den enda som visste om att den skulle göras av min familj) var emot septum också men tyckte att den blev cool när den var klar... resten av släkten chockade jag helt enkelt genom att inte säga något innan den satt där.

Att jag velar om naveln är för att jag inte är säker på om min mage är i bra shape nog att bära upp ett sådant smycke i fråga, och det var väl där våra åsikter gick isär. Han ansåg att den definitivt var det medans jag tycker att lite träning borde vara på sin plats innan det går an att lägga mera visuellt fokus på den i och med ett smycke.

Klart att andras tankar inte har särskilt mycket med mitt slutliga beslut att göra, men hans resonemang var snarast att det blir too much med identiska smycken så nära varann (har en hästsko i septum och då skulle det ju isåfall bli en identisk 4 cm längre ner i ansiktet bara). Vilket jag var beredd att hålla med om. Han (som var den enda som visste om att den skulle göras av min familj) var emot septum också men tyckte att den blev cool när den var klar... resten av släkten chockade jag helt enkelt genom att inte säga något innan den satt där.

Att jag velar om naveln är för att jag inte är säker på om min mage är i bra shape nog att bära upp ett sådant smycke i fråga, och det var väl där våra åsikter gick isär. Han ansåg att den definitivt var det medans jag tycker att lite träning borde vara på sin plats innan det går an att lägga mera visuellt fokus på den i och med ett smycke.

Ah, men den anledningen framgick inte innan ju! :P

Hehe, jag velade också innan jag gjorde min i naveln av precis samma anledning! (gjorde min för 3-4 månader sen) Men va fan, vi har heeeela vintern på oss innan det är dax att klä av sig inför strand 2012! ;)

Mm, och poängen är ju att göra den på vintern så den hinner läka snyggt innan det är dags att dressa ner för sommaren... får nog ringa till barbarella och fixa en tid i januari :angel:

Hur ont gör naveln på en skala då? Har en viss faschination för de olika typer av smärta som man får uppleva... är ganska smärttålig, men ogillar att inte veta innan på vilket sätt saker kommer att göra ont.

Mm, och poängen är ju att göra den på vintern så den hinner läka snyggt innan det är dags att dressa ner för sommaren... får nog ringa till barbarella och fixa en tid i januari :angel:

Hur ont gör naveln på en skala då? Har en viss faschination för de olika typer av smärta som man får uppleva... är ganska smärttålig, men ogillar att inte veta innan på vilket sätt saker kommer att göra ont.

Precis, gör den nu på vintern!

Jag tål smärta och tycker inte att någon av mina piercingar har gjort direkt ont. Naveln gjorde inte ont, men det var en lite svidande känsla precis när kanylen gick igenom huden, men nu snackar jag ju för mig själv, kanske känns annorlunda på dig!? :P
Min läker bra och efter 2månader kunde jag byta till normalkort stav och slippa den långa läkestaven! :)
DO IT! :D

Jag har nog generellt bra läkekött. Mina två tatueringar hade praktiskt taget läkt efter en till två veckor, septum läkte helt på tre veckor ungefär. Och har hört andra som tyckt att ovanstående utsmyckningar gjort förbannat ont, medans jag själv tyckte att allt var överkomligt utom möjligvis att tatuera över fotknölen.

Ska ringa "min" piercare efter jul och nyårshelgerna.

Jao, då gjorde man piercing nr12 och 13 idag! :D
Blev ingen tragus som jag så länge "planerat" för, eftersom att jag måste göra öronen på vintern när hojen är inställd :P
Det blev båda brösten istället! Haha! Jäkla skillnad, MEN så nöjd jag är!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 590
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka