Sv: Piercingar
Jag har en dermal anchor mellan nyckelbenen och en i läppen nästa blir navelen
Jag har en dermal anchor mellan nyckelbenen och en i läppen nästa blir navelen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det som känns som ett "men" är mest läketiden på naveln. Jag är i stallet och rider dagligen och det känns inte som optimalt med ridbyxor (trycket från linningen lär ju hamna ganska precis där), samt att läketiden redan från början är uttalt lång (jämfört med septum där man pratar veckor istället för månader). Å andra sidan så ska man ju göra den på vintern då och inte på sommaren.
Jag har en dermal anchor mellan nyckelbenen och en i läppen nästa blir navelen![]()
Här är en bild. Den gjorde ont men var helt klart värt det
![]()
en sak jag tänkte på bara... de här med bröstpiercing tycker jag är sjukt snyggt, men vill gärna ha tips på hemsidor med snygga bröstpiercings!! har kanske hittat 2 av flera hundra smycken jag gillar, är väldigt kräsen.hur jobbig är läkningen, vad bör man tänka på och om man nu skulle skaffa barn, hur blir det då med ev amning?
en sak jag tänkte på bara... de här med bröstpiercing tycker jag är sjukt snyggt, men vill gärna ha tips på hemsidor med snygga bröstpiercings!! har kanske hittat 2 av flera hundra smycken jag gillar, är väldigt kräsen.![]()
hur jobbig är läkningen, vad bör man tänka på och om man nu skulle skaffa barn, hur blir det då med ev amning?
Jag är i piercing-tankar igen kan jag ju säga. Dock inte fören efter årsskiftet, plånboken måste fokusera på annat först. Just nu lutar det i alla fall mot tragus eller navel, är så sugen på smycket med Jungfru Maria som de har på barbarella till naveln att jag nog inte kommer att kunna låta bli. Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det är så jag, men pojkvännen uppmuntrar det i alla fall (till skillnad från många andra av mina idéer, varav den senaste... en smiley, fick totalnej).
Jag är i piercing-tankar igen kan jag ju säga. Dock inte fören efter årsskiftet, plånboken måste fokusera på annat först. Just nu lutar det i alla fall mot tragus eller navel, är så sugen på smycket med Jungfru Maria som de har på barbarella till naveln att jag nog inte kommer att kunna låta bli. Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det är så jag, men pojkvännen uppmuntrar det i alla fall (till skillnad från många andra av mina idéer, varav den senaste... en smiley, fick totalnej).
Klart att andras tankar inte har särskilt mycket med mitt slutliga beslut att göra, men hans resonemang var snarast att det blir too much med identiska smycken så nära varann (har en hästsko i septum och då skulle det ju isåfall bli en identisk 4 cm längre ner i ansiktet bara). Vilket jag var beredd att hålla med om. Han (som var den enda som visste om att den skulle göras av min familj) var emot septum också men tyckte att den blev cool när den var klar... resten av släkten chockade jag helt enkelt genom att inte säga något innan den satt där.
Att jag velar om naveln är för att jag inte är säker på om min mage är i bra shape nog att bära upp ett sådant smycke i fråga, och det var väl där våra åsikter gick isär. Han ansåg att den definitivt var det medans jag tycker att lite träning borde vara på sin plats innan det går an att lägga mera visuellt fokus på den i och med ett smycke.
Mm, och poängen är ju att göra den på vintern så den hinner läka snyggt innan det är dags att dressa ner för sommaren... får nog ringa till barbarella och fixa en tid i januari
Hur ont gör naveln på en skala då? Har en viss faschination för de olika typer av smärta som man får uppleva... är ganska smärttålig, men ogillar att inte veta innan på vilket sätt saker kommer att göra ont.