Piercingar

Sv: Piercingar

Jag har fått intrycket om att DA är ganska flexibla piercingar. Har sett dem på många olika ställen, ansiktet, bröstkorgen/nyckelben, rygg, mage osv. Ska du ta ut dem krävs det ett litet, litet snitt eftersom plattan växer in i vävnaden.

KL

Har funderat lite på dermal anchors. Men när jag berättade för en kompis fick jag en väldigt negativ reaktion.
H*n sa att man inte kunde sätta dom där man inte har fett under huden och inte där huden rör på sig mkt. Som tex händerna och nacken. Stämmer det? Stöts dom bort?
Mitt på armarna och frampå/mellan brösten var bra ställen tydligen. Eller spelar det ingen roll? Jag har fått intrycket av att man kan sätta dom nästan överallt och att dom läker bra oavsett pga hur dom är utformade. Att dom är bättre än vanliga piercings?
Någon som har bättre koll? Och hur är det förresten att ta ut dom?

det jag har fått lära mig är att piercingar som sätts på "rörliga platser" på kroppen, t.e.x naveln(=midjan, "kroppens gångjärn") armveck, händer osv... tar längre tid att läka och har lättare för att börja emigrera(stötas bort från kroppen). just för att de hela tiden rörs. däremot en som sitter, som du själv nämnde, mellan brösten, störs inte lika mycket som de andra jag nämnde åvan, och då borde läka fortare. bättre än vanliga vet jag inte, fast det beror väll på vart man väljer att placera osv...

MEN, jag är inte utbildad inom det här utan detta är bara vad jag har hört och fått berättat av mig av andra, b.l.a piercare. Å hoppas jag förklarar någorlunda bra nu.:p

ja dom sitter bakom varandra:) har en kortare stav fram och en längre bakom:)

okej, det är inte så vanligt, känner inte, och har aldrig sett någon med det innan.:) men coolt tycker jag, ska själv pierca tugan, dock bara en... någon gång då jag kan och har råd vill säga.xD :p

Kl*

Vad heter det medlet som man kan ta innan man gör piercings?

Beror väl egentligen på vart man gör piercingen?
När jag piercade meducan så fick jag, vad jag minns, listerin eller något annat bakteriedödande vätska.

Senast ändrad:

Jag har percing i näsan , en liten diamant som jag knappt aldrig har i ,för att jag rider mycket och tränar en del och då är den ivägen.
Har även i naveln , den har jag haft i sedan jag tog den.

KL*

Slänger in ett par bilder på mina piercingar! :)

DSC06541.jpg

Den ena har jag haft i ca fyra år, den andra i ca en månad!
DSC06547.jpg

Ca 10 månader gammal
DSC06552.jpg

Ca 5 år gammal.
DSC06546.jpg

Ca 9 år gammal.

Jag har en surface i nacken, den känns inte alls och är inte i vägen heller. Gjorde inte ont att göra heller, men det spratt till ganska intressant i massor av nerver i ryggen :p

Jag har en surface i nacken, den känns inte alls och är inte i vägen heller. Gjorde inte ont att göra heller, men det spratt till ganska intressant i massor av nerver i ryggen :p

det är sååå fruktansvärt snyggt, MEN jag kan fortfarande inte förstå hur den INTE kan vara ivägen.xD jag menar, för mig känns det som om det där med att borsta håret, ta på halsduk, tröjor, sova på rygg(spec i början iaf?)... att den då skulle vara i vägen ständigt. men det är väll något man lär sig att undvika, men ändå.:p;) *väldigt onödigt och bara småfunderingar*xD

Ååh, va skoj!!:D vad är det för piercing/piercingar som är tänkta att du ska skaffa då?^^

och grattis till dig såklart!!:D

Antagligen så ska jag slutföra snakebite eller så blir det en venom eller så.

Men kom dock på att jag har 30 min mellan skola o buss till stallet så jag får göra det på tisdag istället, inte lämpligt att åka till stallet det första man gör med en nytagen piercing :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka