Piercingar

Sv: Piercingar

Spontant tycker jag inte att ögonbrynspiercing känns som det bästa för ditt ansikte, men det bestämmer ju verkligen inte jag. Däremot tycker jag att en tunn ring i näsan är kanske det snyggaste som finns, så det röstar jag för :love:

Det är precis samma som jag känner, om ögonbrynspiercing alltså... Menar du en sån som sitter i ena näsvingen? Det är faktiskt skitsnyggt! :love:

Sen har jag börjat fundera på en smal ring i läppen, ganska långt åt höger.

lip22.jpg

En sak jag funderat på, hur mycket syns det på huden där man haft piercing? Blir det en liten röd prick eller ser man liksom hålet? Eller försvinner det helt?

Vad jag har hört så ska man första veckan äta flytande föda, och helst för att få ner svullnaden kall föda. Äta isglass, is eller iskall dricka för att kyla tungan.
ah, det vet jag.;)

Sedan kan jag ha hört fel rejält; men har för mig att det kan ta 4-6 månader för en piercing i tungan att läka helt (någon som är bättre på den infon än mig får gärna rätta).
vad jag vet är läpp och mun-piercingar rätt snabbläkta, 3-5 veckor ungefär har jag hört.;)

Rökning försenar kanske bara läkningen lite, försök skölja med munskölj efter varje cigg så kanske bakterierna dör lite bättre ;) se dock till att inte dela cigg med någon p.g.a minskning av bakterier under läkperioden.
jo, det kan jag med tro, men hoppas det blir bra ändå... när jag väl tar den.;p

men danke!:)

En sak jag funderat på, hur mycket syns det på huden där man haft piercing? Blir det en liten röd prick eller ser man liksom hålet? Eller försvinner det helt?

det beror på hur bra den har läkt och så... en del får ju ärrvävnad efteråt som gör att det syns att man haft piercing. kan funka att sminka över lite dock.^^ medans hos andra så syns det knappt. har t.e.x en vän som har tagit ut sin, och man ser inte(om man inte tittar nära och noga då) att hon haft en i läppen.:)

Jag åt pizza två eller tre dagar efter jag piercat tungan :p Jag var hungrig och orkade inte äta mer glass eller liknande. Det blev inte inflammerat, men det svåraste är att lära sig äta med staven! Det fastnar och har sig, fick äta väldigt sakta så staven inte fastnade nånstans :p

Haha, den i naveln sticker typ upp 1 mm. Den i läppen är ljusrosa. kommer blekna men eftersom jag aldrig går ut utan smink har den inte kunnat gjort det än. Den syns inte om man inte kolla RIKTIGT noga ;)

Alla som är på bilden är på bilden. Menar du den närmast mitten? Eller den närmast kameran? (Jag har svårt att bedöma om högra läppkulan är närmre kameran än nosringen.)

:p

Jag är inne på att sätta dubbla ringar i läppen. Alltså inte centrerade utan på högersidan :p
Är även på gång att pierca bröstvårtorna, men har inte tagit steget dit och vågat än =P

Och jag vill ha tillbaka mina i läppen :cry: Men varken tandläkare (eller tänder) eller övriga läkare gillar dem så jag kanske får stå över ändårå :cool:

Kanske skulle man kunna sätta en i andra ögonbrynet istället?:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka