Piercingar

Sv: Piercingar

-KL-

jag hade en ring på 3.2mm i läppen (den var smärtsam att töja vill jag lova...) och nu sådär ett halvår efter att ha tagit ut den syns det i princip ingenting. Så jag tror inte att ärr är något att oroa sig för så länge man inte har en 1 cm stor töjning och ser till att få det gjort av en skicklig piercare :) Det är ju inte så vanligt att folk har större än 1.6mm, det är bara jag som ville ha det stort, mindre kändes löjligt ;)

Sitter och funderar på om jag ska upp till 12mm i örat eller ej :p
Har 10mm nu.

Funderar på om jag ska köpa töjsmycke eller plugg. 8mm pluggen jag har i vänster ska upp till minst 10mm för den ser hel löjlig ut :p

Hallåhallå.. jag lägger mig i nu:), jag har i ena bröstvårtan i mitten av läppen och 8 st i örat och en conch:)( den är också i örat:)) har haft i båda bröstvårtorna ska ta om när läppen läkt ordentligt:)

Jodå, jag har ärr efter alla mina läppiercings, men å andra sidan har jag väldigt lätt för ärrbildning :p

hur lägger man in bilderXDDD.. jag kan ingenting om detta än:P

då får jag testa hur teknisk jag är:P
hoppas jag listar ut hur man gör innan jag ska till stalletXD

pic_show_id30716969.html

pic_show_id30716973.html

pic_show_id30716970.html

blev de rätt?

Det är precis samma som jag känner, om ögonbrynspiercing alltså... Menar du en sån som sitter i ena näsvingen? Det är faktiskt skitsnyggt! :love:

Sen har jag börjat fundera på en smal ring i läppen, ganska långt åt höger.

En sak jag funderat på, hur mycket syns det på huden där man haft piercing? Blir det en liten röd prick eller ser man liksom hålet? Eller försvinner det helt?

INTE ögonbrynet, okej?? Lova! Ring i läppen kan jag dock tillåta att du gör, haha, eller tungan. Älskade min tungpiercing och även de två i läppen.

Jag har tagit ut mina nu, det syns två små hål men det är ingenting man tänker på. De är yttepyttesmå :p

Mina "gamla" piercingar:

piercigar.gif

1-3.gif

Nix.
Gå in på bilden, välj "meny"- länka till den här bilden" och kopiera (ctrl + a, ctrl+c) länken under "kod att använda i forum" och sedan ctrl+v i inlägget här:)

KL

Kan någon förklara skillnaden för mig, på anchor och surface piercings? Jag vet att de ser olika ut och sätts dit på olika sätt, men varför väljer man den ena framför den andra? Har det med placeringen att göra enbart eller?

Anchor är en lite "jobbigare" att sätta dit, och går inte att ta ut utan hjälp av piercare, och ärret blir större. Surface piercingar blir lättare utstötta och är svårläkta. :)

Kl

Nu sitter det en liten glittrig sten på min arm såå fin :laugh:

KL

Kan någon förklara skillnaden för mig, på anchor och surface piercings? Jag vet att de ser olika ut och sätts dit på olika sätt, men varför väljer man den ena framför den andra? Har det med placeringen att göra enbart eller?

Ena har en utbytbar kula, den andra är inte.
Läs mer här (<-länk)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka