Piercingar

Sv: Piercingar

Ena har en utbytbar kula, den andra är inte.
Läs mer här (<-länk)

Men man kan väl byta kulor på båda, och båda sitter väl så att man inte kan ta ut hela smycket utan piercarhjälp?

Edit: Ah, okej. Då är jag fortfarande väldigt nyfiken på varför man väljer det ena framför det andra.

Surface är väl typ sådana som t.ex. sitter i ögonbryn och navel? D.v.s man kan ta ur dem och byta smycke. Men dessa har lätt för att emigrera, att kroppen stöter ut dem, det går ju inte med SD och Anchors

Skindivers är ETT smycke som sätts in som en helhet och inte kan bytas ut utan ingrepp, man kan således inte byta "kula" eller liknande. Plattan tar även mindre plats än "ankarna" och är således lättare att sätta som mönster :)

Anchors är sådana som bara sitter fast i "underdelen" men att "kulan" går att byta.

Rätta mig gärna om jag har fel:)

KL.

Jag har än så länge (bortsett från hålen i öronen) bara piercingar i bröstvårtorna. Men är otroligt sugen på någon typ av surfacepiercing... Nacken främst tror jag. Eller anchors.

Offrade ett örhänge bara för att se, och fastnade för att ha ringen i mitten...

Vad säger ni? Sidan, mitten, inte alls?

Ni får ursäkta mitt öga som, eh, inte riktigt hänger med. Av någon anledning lyckas jag alltid få till det sådär på bilder... Och...fläcken på tröjjan, kom direkt från gymmet där jag efter träningen smuttade på lite kaffe och såklart drällde...

30736067.jpg

30736068.jpg

30736071.jpg

30736069.jpg

Har 2 i naveln, en i tungan, näsan, ögonbrynet och sen en i övre öra :) Vet dock inte hur man lägger in bild för i dont get it :S Men annars hade jag kunnat visa, men alla vet väl hur det ser ut :P

Under Bukefalos-hjälp står det precis hur man gör, men okej:
Ladda upp bilderna på pixbox/photobucket eller liknande, kopiera bildlänken (alltså inte den i adressfältet!) och klistra in den i rutan som blir när du trycker på den gula ikonen med "sol och berg" ovanför här :)

Har du pixbox väljer du bara "kod att använda i forum" och klistrar in direkt :)

haha :P jag lär man väl jag också antar jag :) Har ju ändå bara piercingar som alla vet var dom sitter och ser ut känns det som :) Någon som har surface i höften ? Eller på höften heter det kanske :P Mest nyfiken om dom lätt vandrar ut. Har dock ett läkekött som är :bow: så klarar det mesta, men ändå.

Jag har ingen erfarenhet av surfacepiercingar men det känns som att höften vore ett riktigt dumt ställe att sätta en sådan.

kl*
Mitt nyaste tillskott närmast bild =D Så nu har man snakebite.. trivs rätt bra i det faktiskt. Men det var helt klart en impuls grej klockan 23.41 en tråkig onsdagskväll :p

Picture842.jpg

SANY3468.jpg

Ursäkta konstig bild, men funderar på att skaffa en center med :d Men då ska snakebiten INTE ha ringar utan bara ploppar. Vad tror ni om det?

Picture952.jpg

Risken finns fortfarande att dem stötts ur, Dermals ska vara lättare att "få ha kvar" kanske något att fundera på ? :laugh: Menar man kan ju lika bra sätta två dermals egentligen.

Sätter du i den som är böjd som en navelpiercing banan barbell så kommer dem nog till 99% stötas ur. Mina i handen gjorde det trott att jag ha sjukt grymt läk kött >.<

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka