Piercingar

Sv: Piercingar

...Dessutom är det tämligen svårläkt när det inte får vara i fred, höften är ju ett rörligt ställe som dessutom utsätts för kläder, linningar, på och avtagningar och så vidare...

Hellre då dermals...

Ja dermals är sjukt snyggt, bara det är det är ju så sjukt jävla dyrt. åh. 750 spänn kostar det för att få lov att göra en här i hbg. och jag vill ha 4, 2 på varje höft, så det ser ut som en piercing. Är väl antagligen bättre än att sätta dit en piercing som sen kommer hoppa och flyga. Men sen undrar jag hur ont det kommer göra då :S Piercing går ju snabbt and then klart liksom. Dom tar ju längre tid att prega dit.:bump:

Antar att man får spara eller ngt :confused: Fattig student jaow :cry:

JO du får la spara en hel del, asigt dyrt :(

Äsch hur ont kan det göra liksom:p tar lite längre tid men tror inte det gör så värst ont:)

haha men tack! men jag håller dock inte med xD skulle nog kunna modifiera om hela mitt ansikte om jag bara hade pengarna till det hahaha :angel:

Nu får man försöka piffa upp det med lite bling bling istället ;D

Ja ^^ eller så får jag väl böna och be att min mamma skänker en peng till mig eller något. vilket Aldrig lär hända :P inte när det gäller sånt iaf :angel:

fundering som den äkta stålkvinna jag är :angel: (host :P ) Så ja, när man tar en i bröstvårtan, får man en rak eller böjd stav då ? Spelar det någon roll ? Hade velat ha en 1,2 mm i bröstvårtan, såndär söt minibell.. demals får ligga åt sidan till jag fixar fram 2000 kr och min borttagna leverfläck har läkt :devil: Sitter precis brevid där jag vill ta dom typ.. snark

När jag fixade mina föredrog piercaren ringar eftersom de ger bättre marginal för ev. svullnad. Man kan iofs sätta i långa stavar för läkningen men då sticker de ut så mycket att det är stor risk att de fastnar i saker eller på annat sätt hamnar i vägen. Sen bytte jag till kort stav efter ett tag. (Den ena ringen hade tyvärr migrerat då så jag tog bort den utan ersättning för att undvika kluven bröstvårta.)

Alltså låter det som böjd stav är bättre dårå, några andra åsikter ?

Nja alltså poängen med ringar är som jag förstår det att de inte har något slut. Även en böjd stav har ju kulor i ändarna, så jag tror att problemet med att man skulle behöva en opraktiskt stor säkerhetsmarginal under läktiden kvarstår ändå. Å andra sidan finns det säkert andra piercare som är av annan åsikt. Så länge du hittar någon som är seriös och insatt så kan du ju ha diskussionen om vilket alternativ som är bäst med henom. :)

Jag ska sätta två i läppen på valborg :D
Två på högersidan, bredvid varandra, en med kula och en utan :p

Oki ^^, men där jag brukar göra mina sätter dom inga ringar, så frågan är om man vill ha en böjd eller en rak stav. :S Och vilket är bäst av dom då ?

nice :D Den jag vill sätta i bröstvårtan är 10 lång och 1,2 mm. en böjd barbell då, så därför är jag nyfiken om det funkar :angel:

På måndag bär det av till studion igen :banana:
Inte för att skaffa en ny, utan för att byta till ringar.

Vilket jag skulle klara själv om inte kulan satt åt hårt som fan, vridit åt alla håll.. går helt enkelt inte att rubba :devil:

Har än så länge två piercingar, näsvinge och industrial + 3 vanliga hål i öronsnibben på varje öra. Fler lär det bli så fort plånboken tillåter :laugh:

Näsvinge:
IMG_6598-Kopia.jpg

Industrial + tre vanliga
Foto1888.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka