Piffa upp schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Travanti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 100
T

Travanti

När morsan va i ullared sist så skickade jag med en beställning på ett schabrak. Glömde säga vilken färg ja ville ha. Så hon kom hem med ett vitt. Vilket jag tycker är lite tråkigt när jag bara är skogsmulle och inte ens är i närheten av tävling..
Någon som har tips på hur man kan piffa upp ett tråkigt vitt schabrak. Funderar på att skaffa något fint tygmärke man kan sy/stryka på.Men frågan e va man hittar något..
Elle man kanske kan färga om det...

Sv: Piffa upp schabrak

Färga det är ju det bästa, vitt är ju en ganska opraktiskt färg.. Finns ju textilfärg att köpa, men jag vet iofs inte om det blir bra på ett schabrak..

men vit e väl snyggt? :P

jag annvänder vita schabrak både hemma och på träning tävling, tycker det e snyggt stilrent och så har jag så många vita :D deustom kan man ha det nästan till alal färger, det matchar alltid.

Färga.
Sy/stryka på märken.
Brodera (helst maskin då) på sidan eller lämna in och få namn broderat.
Sy på kantband i fin färg.

du kan alltid lämna in det och få något fin broderat på det, jag vet att man kan få figurer o likande border på, det e rätt så snyggt :D

Att använda textil färg funkar jättebra, ja använde det på ett vitt och det blev jättefint!!!

Du kan ju färga det och sen brodera eller sy på en sån där märkesgrejsak...:angel:

På min ponnys tråkiga gröna schabrak sydde jag på en liten grön leksaksbil (tygmärke) som jag köpt i tygaffären. Brukar finnas massor med tygmärken där, men mest med barnmotiv.

Annars kan man leta efter mönstrade tyger, och klippa ut mönstret och sy på som en applikation. Kanske en Marimekko-blomma eller något annat, vad man nu har för smak.

Sorbe skrev:
Köp ett nytt bara...

Och du rekommenderar JW eller? ;)
Tänkte fråga dig som är expert, kommer de med nya modeller snart? Ska köpa nått JW när jag sommarjobbat, vore inte så kul att köpa ett av ''gammal'' modell om det kommer nya snart ;)

Nä, det sa jag inte. Förstår inte varför det blir ett stå hej över ett schabrak i fel färg, bara köpa flera! De kostar ju typ ingenting!

JW har ju sina vanliga sammetsschabrak, sen de där i bomull med stora rutor i de lite mer "barnaktiga" färgerna och så har de nu för någon månad sen lagt in typ "ekonomi-schabrak" som kostar runt 200-300 kr. Vet inte vad Skara tar för dem, orkade inte fråga på Globen :P
Sen har de ju de där paddarna som matchar benpaddarna du undrade över! ;)

Åhh låter bra det där. Fast här där jag bor lär knappast nån ha dem. Suck. Jag som ville klämma först :p

Smaaart!
Vilka mässor är efter vecka 28? Får min lön då :p

Om du ska färga så kolla vilket material det är...vanlig textilfärg tar bara om det är naturmaterial, tex bomull. Är det syntet funkar det inte.

Jag förstår inte heller varför du inte vill ha vitt det är ju snyggt ju. Jag tävlar inte rider bara i skogen å så, men jag rider nästan alltid med vitt.

Liknande trådar

Utrustning hur gör ni för att få den gamla slitna utrustningen att glänsa lite extra på träning och tävling? när enkel rengörning inte hjälper på...
Svar
3
· Visningar
1 312
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka