Pikeur eller Horka (snabbt svar behövs!)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jeslin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 102
J

jeslin

Jag har blivit erbjuden att köpa en tävlingskavaj av en tjej. Hon har två stycken. En Pikeur Diana och en Horka (vet ej modell - men det är dressyrmodell i allafall).
Vilken hade ni köpt?
Båda är i ull. Är det bra eller dåligt?
Båda är svarta. Horkan har sammetskrage, det har inte Dianan.
Den ska användas för dressyr.
Dianan ska hon ha 900 kr för. 1000 kr för Horkan.

Vilken hade ni tagit???

jag vet inte hurdan "horka" är, men pikeur diana är jättefina! rekommenderar den!

Pikeur Diana är väl i polyester, det var den när jag kollade på den i affären förra veckan i alla fall.

Hur som helst - om jag var du skulle jag köpa den som sitter snyggast på just dig. Båda är bra märken och bra kvalitet.

Ja, det var min spontana reaktion, men tjejen säger att dom inte är tjocka och så. Men jag vet inte...

Som sagt, finns i både ull och polyester. Prisskillnaden är ungefär 1000 kr mellan dom. Ullen är alltså dyrare.

Jag kan ju inte prova kavajerna eftersom jag köper dom begagnade över nätet.

Har själv en Pikeur kavaj och de är mycket snygga och välsydda. Framförallt så sitter dom snygg. Horka har jag ingen erfarenhet av. Jag hade tagit Pikeur!

Hehe. Man kan ju vara färck och gå i en ridsportbutik och prova de olika märkenas ridjackor - och sen köpa begagnat :cool:

Så sant. Det vill säga om man inte som jag bor i en håla där enda stället att köpa hästprylar är Granngården och där säljs varken Horka eller Pikeur :(

Nu är jag så himla besviken! Jag bestämde mig för Pikeuren, tjejen skickade den och när jag provar den inser jag att den är jätteförstor! Och då menar jag JÄTTE förstor! Strl 38 ska det vara och det har jag normalt sett, men det här går ju inte. Jag blir tvungen att skicka tillbaks den. 140 kr fattigare blev jag där för frakten :(
Framförallt blev jag besviken eftersom jag ska tävla på söndag och nu är utan kavaj... skit också.
Är Pikeuren väldigt stor i storleken eller? Funderar på att skicka efter en ny i samma modell men det finns ju bara 36 också. Tänk om den också är för stor!
Det var säkert 10 cm för mycket i midjan på den här.

Framförallt blev jag besviken eftersom jag ska tävla på söndag och nu är utan kavaj... skit också.
(...)
Funderar på att skicka efter en ny i samma modell men det finns ju bara 36 också. Tänk om den också är för stor!
Det var säkert 10 cm för mycket i midjan på den här.

Om du ska skicka efter en kavaj lär du ju knappast hinna få den till på sändag. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 686
Senast: mumin
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 628
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur