Pikeur färger...

feel

Trådstartare
Ska köpa nya ridbrallor... men de har ju TUSEN olika nyanser och konstiga benämningar. Har ett par som heter schlamm, men vill ha en mer grå nyans, är det anthrazit man ska ta då?

Och "bronze", vad är det för färg?

Senast ändrad:
Sv: Pikeur färger...

Skulle ju kunnat va jag som skrev tråden;)
Jag vill också ha några nya brallor och skulle vilja ha någon färg som är snygg till både grått och brunt egentligen:D

Dark shadow och walnuss verkar också vara någon slags grå, hur är de i nyansen?

Googla på Pikeur och så färgen efter så får du upp massa bildträffar. :)

Gillar du schlamm? Hur mycket gråare vill du ha? Negro är jättesnygg tycker jag, som schlamm, men mörkare och gråare.

Jag gillar schlamm, men vill gärna ha någon nyans mörkare och mer grå ton, därför jag funderade på Antrazit. Ska kolla på negro också.

Hittar inga bra bilder när jag googlar? Kommer bara upp bilder på byxor i alla möjliga färger.

Senast ändrad:

Färgkarta hittas här!
  • 04 Navy
  • 05 Fango
  • 07 Black
  • 18 Schlamm(mud)
  • 22 Cream
  • 28 Walnut
  • 33 White
  • 37 Negro
  • 65 Mocca
  • 70 schoko
  • 77 anthrazit(anthracite)

Senast ändrad:

kan inte folk som har dom bruna/grå färgerna lägga ut bilder när dom har ridbyxorna på sig så jag kan få se hur dom ser ut lite mer ordentligt:D

Ja det tycker jag också, otroligt svårt att se färgerna på en liten "fyrkant" bara... har otroligt svårt att avgöra vad jag ska ha för färg på brallorna.

Fast färgerna stämmer bra även om det bara är en liten fyrkant. Kände direkt igen 'mina' färger. Ok, iaf på min monitor. ;)

Här är nummer 70 Choko

img_6968_147492145.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 094
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka