Pikeur ridbyxor

Centaur

Trådstartare
Tänkte köpa mig ett par nya, men minns inte vilken stl jag har på mina andra, det står ingenstans i byxorna. Men vad jag minns så var dom otroligt små i stl!! Fick gå upp några stl, men minns inte hur många... :o

Någon som har kvar lapparna i sina och kan kolla vilken stl det är, och säga vad ni har i byx-stl på vanliga kläder?

Jag ska ha den långa modellen, där stl är 76-80-84 etc.

Sv: Pikeur ridbyxor

Storlekar Tyska Pikeur Ridbyxor
Dam:
72 = 36
76 = 38
80 = 40
84 = 42
88 = 44
92 = 46

Sorry då är det 76 jag har! Jag vet iallfall att det ska vara som 38 (fast tydligen något mindre) på vanliga byxor :)

Det där vet jag redan, men den tabellen förklarar ju bara vilken lång Pikeur stl som tillsvarar den vanliga Pikeur stl.... Och dom är små i stl, så frågan är vilken stl man ska ha i Pikeur om man t.ex. har 36 på typ H&M byxor?? :)

Jag har 80 i pikeurs byxor, 76 i eurostar och 36 i "vanliga" byxor.
Jag kan ha 76 i pikeur också, men då stramar de över benen när man böjer på knäna, 80an sitter bekvämare.
Är 175 cm lång

Jag hade 80 på mina gamla Pikeur, men köpte 76 på de senaste. Och jag tror inte jag gått ned i vikt direkt :p

Däremot måste jag ha 80 eller 84 på Eurostar.

Jag har oftast stl 38, eller möjligen 36, på vanliga byxor.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 775
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 407
Senast: Johanna1988
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 394
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?