Sorbe

Trådstartare
Nu ska jag införskaffa mig nya Pikeur ridbyxor, funderar på marinblåa och bruna...
Jag rider mycket med helskodda ridbyxor, nog bara när jag tänker efter, men nått par kan man ju skippa det och bara vara med "tyg"skodning eller vad man ska säga.

Vart i STOCKHOLM hittar man de billigaste Pikeur ridbyxorna?!
Vill BARA veta vart i Stockholm, vet du inte, svara inte i denna tråden tack! Eller, gärna kommentarer och tips om ridbyxorna.

Sv: Pikeur!

Jag orkade inte ens prova ett par där borta pga det fanns typ ingen luft att andas, smockfullt osv... Inte direkt stora provrum heller! Knappt att man kunde vända sig för att se byxorna i spegeln!

Okej :)

Jag köpte själv ett par Pikeur ridbyxor i våras på Scandinavium.
Vart dock en chansning med storleken, men jag hade tur då de passade perfekt! :bump: Å andra sidan var det rea också, betalade bara 400:- och ord. priset på dom hade varit 1200:-.. Fast jag har sett dom billigare, i oförsig, men det var ändå billigt med 400:-!

De byxorna jag har heter Princess, och det är samma modell som Lugana har jag för mig, fast skillnaden är att Lugana är helskodda och mina Princess är oskodda.

Jag älskar mina Pikeur Princess - dom är super! Klart favoritridbyxorna! :love: Väldigt sköna och jättebra, töjer sig dock något efter en tids användande, men det är lite svårt för dom töjer sig ju inte just vid själva midjan direkt :p Dom är superbekväma, väldigt hållbara och bra kvalitét på dom, håller färg och form mkt bra!

Då kan jag tillägga att mina är cremefärgade och blir därav tvättade ganska ofta (de är ju favoritbyxorna som sagt ;) ), fanns bara typ creme och vita kvar då på Scandinavium. Var nån ytte pytte liten hörna där dom typ hade dom byxorna skitbilligt. Tur att ja gick förbi där då :p

Stenbergs har överlag bra priser på ridbyxor, rätt stort sortiment också. Är d medlem i någon ridklubb får du dessutom 10 %
De har lugana och många andra modeller, kostar runt 1200-1600 beroende på modell har jag för mig. De har cavallo, Golden dress, Eurostar och back 2 back också.

Sorbe, du måste hänga med till Horze! De har dessa ridbyxor där:
(I olika färger så klart, kolla hemsidan.. vilket du kanske redan gjort).
Karo ridbyxor, helskodda 1.449,00 SEK
Thermo Power Strech ridbyxor, helskodda 1.390,00 SEK
Lugana 1.399,00 SEK
Lugana, helskodda, 1.090,00 SEK

Sedan har Hästbiten också en del:
PIKEUR Cindy 1795 kr
PIKEUR Cindy Girl 1275 kr
PIKEUR Lugana 1395 kr
PIKEUR Mondega 1795 kr

Då det gäller storlek är det som på Euro-Star osv. (72/2=36, 76/2=38, 80/2=40 osv.) ...gäller alla ridbyxor med tyska mått i storleken.

Senast ändrad:

på Horze (bor 5 min. därifrån) har jag bara sett jättesmå (barn storlekar) och vuxna helskodda Pikeur. har själv letat efter oskodda där!

Hästbiten kan jag tänka mig att dom har! dom brukar alltid ha massa olika Pikeur inne!

Skara Hästsports provrum fick jag plats i helt utan problem och samma sak hos Lyckås Ridsport medan det fanns andra montrar där man inte ens hade slagit upp ett provrum (nämner INTE namnet på det företaget *host horze host...*, såg i alla fall inget i montern).

Haha, väntade på att du skulle svara! ;)

10% ja. Det blir bra! :D Får åka dit nån gång oxå...

Och till Horze å hela bunten... :D

Salinero skrev:
Skara Hästsports provrum fick jag plats i helt utan problem och samma sak hos Lyckås Ridsport medan det fanns andra montrar där man inte ens hade slagit upp ett provrum (nämner INTE namnet på det företaget *host horze host...*, såg i alla fall inget i montern).

När jag var där på fredagen provade jag ett par byxor, minns inte vart, men där var det skiiiitlitet utrymme! Dessutom så var skynket inte det bästa och folket som stod på plan 2 kunde se ner... :smirk:

Måste göra en liten :banana: för att jag inte bor i Stockholm! Här kan jag köpa de byxorna för 995:- :D (Tror att det är samma modell. Det ser så ut iaf.)

Ooops, såg sen att du inte ville ha andra svar. :p

stockholm tss va e de för larv, nä åk ner till henrikssons DÄR finns de pikeur :D :love:
pikeur ridbyxorna e ju så braiga!

Jag har för mig att de är det (kommer inte riktigt ihåg, då det var ett tag sedan jag provade ett par och kände kvalitén i byxorna), ska prova dem då jag/vi åker till Horze ;)
Men jag skulle tro att de är bra kvalité tackvare att det är Pikeur, ge gör ju inga direkta budget ridbyxor ;) :p

Haha, om vi åker dit så får vi stå å misshandla alla olika modeller av Pikéur å se vilka som är bäst! :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: _Elly_
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka