Pimpartråden

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 986
C

Clarissasweet

(Vet inte om det finns en sånhär tråd redan :confused: men hittade ingen)
Tänkte starta en tråd om häst/ ryttarutrustning och hur man kan pimpa den själv, på sitt egna lilla sätt :)
So here we go!

Sv: Pimpartråden

Typ såhär?
31463154.jpg

Jättedålig bild jag vet men det är tränset bakom tränset med blå fodring :)

Flätade pannbandet och satte små blommor på tyglar och sidostycken.

Jag har gjort glitterspön.
Dottern ville ha ett glittrigt till travet, i dressyrlängd, men det fanns ju inte att få tag på. Så jag tog ett par vanliga svarta och blingade till dem "lite" :D
167154_1851986182338_1321271158_2095739_4323854_n.jpg

164065_490536418002_662953002_6170016_4764388_n.jpg

Jag har inte gjort det ännu, men ska iväg o köpa cerise rosa metallfärg till att lacka stigbyglarna. Vill behålla mina säkerhetsstigbyglar, men piffa till dem lite. Sen har jag köpt små Blingbling i rosa som ska sättas på efteråt.
Billigare än att köpa färgade stigbyglar i affären för 700 kr (om det nu räcker). Tja, det kan väl bli lite avskavt efter hand, men men....

Jag målade spöet i en grundfärg, samma färg som glittret, hobbyfärg från Panduro.
Sen ett lager lack för utomhusbruk,, även det från Panduro, sen strösslade jag glitter. Lät torka, putsade av överflödet, lackade ett lager till, mer glitter, torka, putsa och så ett sista lager.

Allt från PanduroHobby, tror att jag gav ca 250:- för materialet och jag har så jag kan blinga minst 20 spön till ;).

Kan VARMT rekomendera att vara försiktig med glittret för annars har man det precis överallt i huset. Rejäl med skydd fär ytan där man står och ingen som springer runt benen och orsakar drag, då far det glitter....

Någon som har tips på hur man kan pimpa en hjälm som tappat rosetten bak?

UTAN att den ser tjejig ut, det är sambons hjälm och ja han fick en vanlig kask för den var billigast och han rider typ aldrig iaf..

Men när han väl gör det är det superfult när rosetten fattas och man ser limmet så någon som har en idé om hur man kan dölja det?
Gärna tips på hur man kan pimpa den så den ser lite coolare ut för den är ju i tjejigaste laget...

Någon som har tips på hur man kan pimpa en hjälm som tappat rosetten bak?

UTAN att den ser tjejig ut, det är sambons hjälm och ja han fick en vanlig kask för den var billigast och han rider typ aldrig iaf..

Men när han väl gör det är det superfult när rosetten fattas och man ser limmet så någon som har en idé om hur man kan dölja det?
Gärna tips på hur man kan pimpa den så den ser lite coolare ut för den är ju i tjejigaste laget...

Jag har sett hjälmar där det står ryttarens namn bak i nacken/ en logga.
Tror du att det är något man kan göra själv kanske? :)
Man kan ju annars köpa en bit nytt svart band som man kan mecka ihop till en egen liten rosett och sätta fast med lite superlim :)

Jag har sett hjälmar där det står ryttarens namn bak i nacken/ en logga.
Tror du att det är något man kan göra själv kanske? :)
Man kan ju annars köpa en bit nytt svart band som man kan mecka ihop till en egen liten rosett och sätta fast med lite superlim :)

Jo att ha namnet eller något där bak skulle funka :)
Men vad ska man använda då? Det är ju som sagt en "killhjälm" och den får inte under några omständigheter se tjejig (Läs gayig) ut.
(Obs han har inget emot homosexuella men är emot allt som har en feminin touch)

Så någon typ av bling kristaller går ju bort, så vad finns det för material man kan använda som ser tufft ut?

Någon ny rosett blir det inte, han blev glad när den trillade av för den såg tjejig ut..(Tror dock att han hjälpte rosetten på traven för att trilla av)

Jag fick typ en vision här att man har en bit läder med t.ex hans namn stasat/målat på och sätter det som en typ "skylt" bak i nacken. :idea:

Att bero på pimp så var jag väldigt flitig med att pimpa mina prylar när jag var yngre, nu för tiden orkar och hinner jag inte riktigt. Men det var ju mycket typ fläta pannband, sätta pärlor på grimmorna osv. Finns dock många här som är väldigt mycket bättre än jag på just flätning, vissa gör sjukt snygga pannband!
http://www.horsewyse.com.au/browbands.html bra sida som visar hur man gör!

Minns att det var någon i en tråd här för flera år sedan som hade satt fast en liten typ krona/tiara på bakvalvet på sin sadel, det var sjukt snyggt! :laugh:

Senast ändrad:

Att bero på pimp så var jag väldigt flitig med att pimpa mina prylar när jag var yngre, nu för tiden orkar och hinner jag inte riktigt. Men det var ju mycket typ fläta pannband, sätta pärlor på grimmorna osv. Finns dock många här som är väldigt mycket bättre än jag på just flätning, vissa gör sjukt snygga pannband!
http://www.horsewyse.com.au/browbands.html bra sida som visar hur man gör!

Minns att det var någon i en tråd här för flera år sedan som hade satt fast en liten typ krona/tiara på bakvalvet på sin sadel, det var sjukt snyggt! :laugh:

Jag minns också det!
och sen dess har jag varit på jakt efter en liten krona att sätta på min sadel, och har tillochmed hittat en!! men det var dock slutsåld :mad:

Det var 2 som gjorde kronor, ena hade fyrkantiga stenar o den andra runda. Minns att iallfall ena hade ritat kronan själv. :)

Det jag kom att tänka på var om man kunde satt ett bilmärke på. Det lilla märket som brukar sitta på grillarna :D

En nosgrimma som jag "pimpade" åt en tjej, med islandshäst såklart :D
Jag ska nog fixa till min egen också med en likadan flagga.

20693054.jpg

Ett pannband som jag har fixat till åt mig själv.

20549502.jpg

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka