Trissa

Trådstartare
Vi har fått för oss att vi ska ut och pimpla på sjön, om det blir väder till helgen. Dock är vi helt noviser, så vad behöver man ha med sig för att det ska bli en lyckad dag? Vi tänkte också grilla, förstås, så jag tar gärna emot tips även på mat- och fikafronten! Vad funkar i skogen, och vad behöver man verkligen inte bära med sig?

Vi har fått för oss att vi ska ut och pimpla på sjön, om det blir väder till helgen. Dock är vi helt noviser, så vad behöver man ha med sig för att det ska bli en lyckad dag? Vi tänkte också grilla, förstås, så jag tar gärna emot tips även på mat- och fikafronten! Vad funkar i skogen, och vad behöver man verkligen inte bära med sig?
Jag trodde du skulle pimpla vin :D

- Sittunderlag! Typ fårskinn/renskinn är jätteskönt att sitta på, eller något så att man kommer upp lite från backen :)
- Något varmt att dricka - te, kaffe eller buljong brukar vi ha med.
- Ved så klart, och gärna små tändkuber. De underlättar tändandet även om vädret inte är på ens sida.
- Extra handskar, man blir lätt blöt om händerna när man pimplar.

Vi brukar ha med lite allt möjligt ut i skogen. En favorit är tunnbröd, stekfläsk, grillkorv och potatissallad. Allt läggs i tunnbrödet :) Vi brukar göra pannkakor också, dvs ta med en liten stekpanna och sedan pannkakssmet i en petflaska.

Liknande trådar

Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
165
Hemmet Jag tar gärna emot tips på en dörrklocka med rejäl hörbar signal/pling. Blinkar den så är det helt ok om man bara kan välja bort det...
Svar
4
· Visningar
195
Fritid Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och... 2
Svar
35
· Visningar
960
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
635
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår