Rouise

Trådstartare
Har inte riktigt förstått hur uppdelningen mellan dvärg och "normalstor" pincher är. Har de liknande temperament, är det stora skillnader över lag? Eller är dom som dom små Pudlarna, Att det bara är en storleks skillnad?

berätta gärna lite mer, tycker att de är otroligt vackra hundar men har inte träffat på så många.
 
Sv: Pincher

Har inte riktigt förstått hur uppdelningen mellan dvärg och "normalstor" pincher är. Har de liknande temperament, är det stora skillnader över lag? Eller är dom som dom små Pudlarna, Att det bara är en storleks skillnad?

berätta gärna lite mer, tycker att de är otroligt vackra hundar men har inte träffat på så många.

Pinscher och dvärgpinscher är olika raser de har inte öppen stambok som pudlarna har så man kan inte para en pinscher med en därgpinscher och få en renrasig avkomma.

Personligen tycker jag att pinchrarna är lite lojare än dvärgpinchrarna och det behöver inte vara negativt ;) Men jag har bara egen erfaranhet av dvärgpinscher.
 
Sv: Pincher

Pinscher och dvärgpinscher är olika raser de har inte öppen stambok som pudlarna har så man kan inte para en pinscher med en därgpinscher och få en renrasig avkomma.

Personligen tycker jag att pinchrarna är lite lojare än dvärgpinchrarna och det behöver inte vara negativt ;) Men jag har bara egen erfaranhet av dvärgpinscher.

Okay, Då förtår jag bättre hur det är "upplagt"
Vad är det mer för skillnad i temperamentet?
 
Sv: Pincher

Visst är pincher-hundarna otroligt vackra? :love:

Jag har träffat både dvärgpinscher och pinscher, och jag tycker att det var väldigt lite skillnad på just de hundarna. Det enda jag märkte var att dvärgpinschern var mer energisk, nästan studsig, medan pinschern var mer lugn och uppmärksam. Fast, dvärgpinschern ligger mig närmast hjärtat, då jag tycker att de är så otroligt charmiga och fulla av energi och livsglädje, en hund som gillar att arbeta.

Men, detta var ju bara de två jag har träffat.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 215
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp