Bukefalos 28 år!

pinsamheter

Sv: pinsamheter

Jag har lyckats fastna i en engelsk sadel.. :angel:

Red ett fullblod som var rätt så ung och lite sprallig. Vi hade kommit hem efter en ridtur och skulle hoppa av genom att svinga ett ben över hästens hals och graciöst skutta ned.... Fastnade med jackan runt bakvalvet och hängde där! Hästen som i normala fall steppade runt stod som tur var helt still denna gång och tittade förvånat på mig!:o

Detta har jag oxå lyckats med :angel::angel:
 
Sv: pinsamheter

*knapplån*
Rätt kul att läsa allas berättelser!! :rofl:

En dag på ropingträningen bestämde jag mig för att filma när jag inte red. Sagt och gjort. Det var svinkalt så vi satt på läktaren med filtar om oss.... Och just när man filmar som bäst så skulle en annan tjej göra avsteg och fastnar med jackan i hornet och hon har lyckas släppa båda stigbyglarna i farten :D Så hon hänger där och sprattlar medans hästen bakar. Ingen hjälpte till för alla skrattade men till slut kom hon loss själv och kunde springa fram och knyta kalvens ben. :crazy:

Kommer inte vara så elak så jag lägger ut filmen men det var ju rätt tillfället att fastna ;)

"Fastnar i hornet, En klassiker" :smirk:
 
Sv: pinsamheter

J a gud vad pinsamt...

Jag har lyckats att vid två uppvisningar att slita sönder min skorta på hornet då jag visat BR :eek:
så jag har lärt mig att alltid ha linne under när jag rider eller tävlar så har det hjälpt mig i alla fall :rofl:
 
Sv: pinsamheter

J a gud vad pinsamt...

Jag har lyckats att vid två uppvisningar att slita sönder min skorta på hornet då jag visat BR :eek:
så jag har lärt mig att alltid ha linne under när jag rider eller tävlar så har det hjälpt mig i alla fall :rofl:

:rofl: tack för tipset!!!!
 
Sv: pinsamheter

Jag kan ju glatt berätta att jag hade badat med hästen å på hemvägen gled sadeln på den blöta hästen. Problemet var att det var i full galopp. Ner i diket hoppade jag o landade i ett brännässlesnår. Armarna var fina efter det:-) Det stod folk i närheten o de såg förvånat hur hästen gjorde värsta slidstoppen o stod o väntade på att jag skulle spänna sadelgjorden o rida vidare, detta gjorde jag oxå o de skakade bara på huvudet åt mig. Jag kunde konstatera att det var bra att ha en lugn westernhäst:bow: som snabbt lärde sig slidestop ( det var första gången )
/ C
PS Man kan ju oxå konstatera att man var lite mer galen i tonåren:banana:
 
Sv: pinsamheter

Hmm, ja fastna i BH-n har man ju lyckats med:o. Tur att man var ensam, men det tog en rejäl stund att komma loss. Snäll häst som tålmodigt väntade:)
 
Sv: pinsamheter

kl

Jag skulle rida min gamla häst för några år sedan, och hade på mig ett par lite för tajta ridbyxor (red fortfarande engelskt då) Jag satte upp vänster fot i stigbygel, tryckte ifrån och ... RITCH!! Byxoena sprack i grenen, hela vägen :o:eek: som tur var var det ingen i närheten, så jag tog av mig tröjan och knöt om midjan och red klar tmitt pass... :rofl:
 
Jag red min sto för länge sen ute med några kompisar och vi kom till var en träd (alla andra säger afteråt att den var bara en pinne:mad:) har fallet. Alla andra hoppa den stora trädet med "grace" and "fluidity" och Sen var det våra tur men hon gjorde en sorts...stop, go, stop, GO med en jätte överdrivet hopp, när vi landar på andra sidan så satt ja framför sadeln med mina foter fortfarande i stigbyglarna:confused:men tanke då var mer som "What the F....???". Hon stannade dirikt och varje gång jag skulle trycka mig up igen på hennes nacke så sänkte hon huvud. sen var det ren panik på en banan skal för att ser marken mellan öronen var inte den rikting jag ville. sen vi började om igen när hon reste huvud. Det var svårt att får ut mina foter från stigbylar som de var vikt och sen var hon Lite för väl tränad med att sänka huvud kanske...:angel: Det tog lite tid (svårt att anstränga sig själv när man själv skratta.:angel:
jag hörde massor med skratt från runtom kring men igen hjälpt mig:smirk: Till slut fick jag mig tillbaka i sadeln. But the damage was done. I was the town idiot for a week or so.:o
 
Sv: pinsamheter

Ok...det var en kväll i januari förra året...jag hade druckit kanske 2 starkisar tillsammans med en kompis när vi fick den braiga idén att hälsa på våra små hästar och rida en sväng barbacka. Jag är JÄTTEdålig på att sitta upp på hästar barbacka från marken, så min kompis skulle hjälpa mig och skjuta på så jag kom upp....Vet inte om hon sköt på för hårt eller om jag tog i för mycket, för i nästa sekund ligger jag i snön på andra sidan av en förvånad häst. Publiken består av min sambos barn som tittar på med tindrande ögon och kompisens ex. Jag VAR inte ens full, men när jag låg där i snön så kände jag mig som värsta A-lagaren som försökt bestiga en parkbänk....
 
Sv: pinsamheter

Märker nu hur pinsam jag verkligen är....lyckades ju göra bort mig UTAN sadel tillochmed....
 
Sv: pinsamheter

Ok...det var en kväll i januari förra året...jag hade druckit kanske 2 starkisar tillsammans med en kompis när vi fick den braiga idén att hälsa på våra små hästar och rida en sväng barbacka. Jag är JÄTTEdålig på att sitta upp på hästar barbacka från marken, så min kompis skulle hjälpa mig och skjuta på så jag kom upp....Vet inte om hon sköt på för hårt eller om jag tog i för mycket, för i nästa sekund ligger jag i snön på andra sidan av en förvånad häst. Publiken består av min sambos barn som tittar på med tindrande ögon och kompisens ex. Jag VAR inte ens full, men när jag låg där i snön så kände jag mig som värsta A-lagaren som försökt bestiga en parkbänk....

Haaahhaha!! Gud jag kunde se det framför mig... :rofl:
 
Sv: pinsamheter

För några år sedan skulle jag och en kompis åka till en westernridskola. det var bara jag som hade ridit western innan men just denna dag så hade jag ridit min valack innan och trillat av kan tillägga att jag slog i huvudet ganska hårt, men eftersom ridlektionen redan var betald så var jag tvungen att följa med (snål som man är)
jag fick en lugn arab som jag skulle hoppa upp på men med ont i skallen och hjärnskakning så satte jag fel fot i stigbyglen och var på väg att hoppa upp, när instruktören kom och frågade om jag hade ridit förut,ja sa jag jag har en egen äst hemma som jag rider western på.
men då borde du väl veta vilken fot man ska ha i stigbygeln?
ja visst sa jag och svingade mig upp, men jag såg ingen hals bara en bakdel av hästen...
lagom pinsamt..
 
Sv: pinsamheter

kl

Med min första foderhäst så skulle jag en kall dag rida i ridhuset, pga ouppvärmt ridhus så hade jag då såklart på mig ett par täckbyxor för att inte frysa. Sätter foten i stigbygeln och svingar mig upp, eller jag kommer bara halvvägs innan det tar stopp och jag druttar baklänges i backen. Hade visst råkat ta på mig de mindre täckisarna som man inte kan gränsla över en häst med.

Eftersom jag är en lat människa så ides jag inte ta in hästen igen för att byta så jag drog av täckisarna och red i långkalsongerna. Stor coolhets -status bland dressyrfolket, westernsadel och långkallingar :p
 
Sv: pinsamheter

För några år sedan skulle jag och en kompis åka till en westernridskola. det var bara jag som hade ridit western innan men just denna dag så hade jag ridit min valack innan och trillat av kan tillägga att jag slog i huvudet ganska hårt, men eftersom ridlektionen redan var betald så var jag tvungen att följa med (snål som man är)
jag fick en lugn arab som jag skulle hoppa upp på men med ont i skallen och hjärnskakning så satte jag fel fot i stigbyglen och var på väg att hoppa upp, när instruktören kom och frågade om jag hade ridit förut,ja sa jag jag har en egen äst hemma som jag rider western på.
men då borde du väl veta vilken fot man ska ha i stigbygeln?
ja visst sa jag och svingade mig upp, men jag såg ingen hals bara en bakdel av hästen...
lagom pinsamt..
Nääh vad pinsamt.:rofl:
 
Sv: pinsamheter

kl

Med min första foderhäst så skulle jag en kall dag rida i ridhuset, pga ouppvärmt ridhus så hade jag då såklart på mig ett par täckbyxor för att inte frysa. Sätter foten i stigbygeln och svingar mig upp, eller jag kommer bara halvvägs innan det tar stopp och jag druttar baklänges i backen. Hade visst råkat ta på mig de mindre täckisarna som man inte kan gränsla över en häst med.

Eftersom jag är en lat människa så ides jag inte ta in hästen igen för att byta så jag drog av täckisarna och red i långkalsongerna. Stor coolhets -status bland dressyrfolket, westernsadel och långkallingar :p
Starkt gjort:bow::bow::bow: Vågen.:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp