Pioneer ridstövlar

Sv: Pioneer ridstövlar

jag har ett par... hel nöjd, trevliga stövlar.. och snygga :P

25609750.jpg

25609683.jpg

Jag har haft mina i snart två år och är jättenöjd!

Jag tycker dom är snygga i modellen och dom var sköna att gå/rida i direkt.

Det ända som är lite negativt med dom för min del är att dom är lite korta för mina långa ben. Men när jag antingen var tvungen att måttsy stövlar eller köpa ett par som var lite korta var valet enkelt, och jag har inte ångrat en sekund.
Har också hört att dragkedjan kan vara en svag punkt på Pioneer, men jag har inte märkt något på mina. (Och detta är väl oavsett inte så ovanligt på andra stövelmärken heller)

Jag är inte hundra nöjd med mina, det beror nog mest på att mina vader är rätt *harkel* tjocka. De glider ner lite i skaftet när jag använder skänkeln och då de är så tighta på mig så glider de inte upp igen och så sitter jag med foten halvvägs upp i stövelsaftet, lite överdrivet, men tror ni förstår. Först så stör det ju när jag rider, sen när jag hoppar av så veckar de ju sig enormt i ankeln och så ger dragkedjan skav.

De är dock väldigt mjuka och sköna och grymt snygga. :D

*typ knapplån*

Mina ser lite annorlunda ut jämfört med dom korten som visas här; mina är helt släta i lädret och den sömmen som finns bredvid dragkedjan på era kort har inte jag på mina. Är det resår som sitter där eller är det bara en söm? Lite svårt att se på korten.

Jag har resår bredvid dragkedjan ja. Hade inte resåren funnits där hade jag inte fått igen dom alls. Nu går det precis, om jag bara ha en fotsocka på mig, blir för tjockt i ankeln med en vanlig tunn som då går omlott med ridbyxorna. Knästrumpa är inte att tänka på att få i.

Angående kvalitén kan jag berätta lite om.
Equipe tog in dem för att kunna sälja stövlar till växande barn, eftersom alla inte direkt kan måtta stövlar till barn för 4000 kr per år Equipe har sålt dem för 1800 kr tror jag och det är inga riktiga kvalité-stövlar á la 6000 kr, men det fattar inte alla. Det är klart att dragkedjan går sönder om man inte drar ner den helt och inte använder stövelknekt och lädret är klart inte det bästa man kan få när stövlarna är så billiga.
Folk inser inte det att de tog in dem så man kan köpa ett par när de går sönder, eftersom det var tänkt att barn skulle ha dem och när de gått sönder har de förmodligen blivit för små.
Därför slutar Equipe sälja dem nu. De har inte haft problem i Danmark, utan här i Sverige, eftersom Sverige har konsumentlagen med reklamationsrätt.

Ok, jag har ingen resår på mina. Men behöver inte det heller då jag har smala anklar. Vi har alla olika problem med våra stövlar!! :D

Försökte hitta ett kort där man ser mina Pioneer, detta var det bästa jag hittade. Som sagt, dom hade gärna fått vara några cm högre...

25860732.jpg

(Mitt första kort på Buke någonsinn) :D

Visst har vi! :D Har också problem med att alla stövlar är för korta.

Dina ser ut att vara i ett helt annat läder också, kraftigare. Mina är typ som lädret i tunna shortchaps, dina ser mer stabila ut.

Jag tycker ju att 1800kr är otroligt billigt för ett par stövlar, håller de i 1-2 år är jag nöjd. Tanken är att jag ska spara på mina 7000kr dressyrstövlar (används bara på tävling och "finare" träning) och ha de här Pioneer som hemmastövlar.

Det var just dragkedjan jag var lite fundersam på, men har ju även hört om Cavallostövlar med dragkedjan bak som gått sönder.

Jag har ett par i lite stabilare läder, påminner om mariannesv´s. Kanon nöjd med dem. Har använt dem på träningar och tävlingar i snart två år och det enda skavanker som finns på dem är att sömmen vid dragkedjan vid vaden är lite sliten.

Jag köpte mina på GHS för kanske 4 år sedan, direkt från tillverkarna och innan jag hittade dom ngnstans i Sverige.
Blev superglad när jag äntligen kunde hitta ett par stövlar till mina smala, korta ben utan att behöva måtbeställa. Kostade max 1000 kr då.
Dom höl i kanske 2 år, dragkedjan gick sönder och försöken att laga dom lyckades inget vidare, hade inte förväntat mig jättemkt, dom var ju så billiga så jag hade kunnat köpa ett par nya varje år. Men dom var iafa jättesköna.

När jag kollade på nya pioneerstövlar så hade dom ju kommit till Sverige och stigit i pris, även hos tillverkarna. (fortfarande riktigt billiga) men jag köpte ändå ett par andra stövlar i kraftigare läder som jag är jättenöd med.

Jag har provat den mjuka varianten i alla storlekar och de sitter sjukt illa på mig. Jag gav upp Pioneer.

kl
båda cavallo och petrie har modeller som ligger på runt 2000 kr. petrie perfect tex kan man få för 1700kr i tyskland. så jag tycker väl inte priset är en ursäkt för att dom inte ska hålla mer än nåt år...

kostar de 1800 i affär? För i min ridsportbutik kostar de 3000 :crazy:, lite skillnad. Tänkte annars kunde man ju försöka satsa på att hitta några på gbg horse show :D.

Jag har ett par Pioneer ridstövlar och de är sköna. Det enda är att dragkedjan veckar sig lite när man rider men det är ändå okej. Tyvärr gör dragkedjan så att det blir märken på sadeln :( . Den dyrare modellen, den som har glitterstenar runt pioneer märket, den har bättre kvalité och veckar inte sig lika mycket, och dragkedjan är "inflyttad" och det gör så att sadeln inte får märken :) . Jag kan skaffa fram två ridbilder på dessa snart :) :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 536
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 186
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka