PIONEER-saler...

S

sleepy

Noen som har en sånn, eller kjenner noen som har en?

Hvordan er kvaliteten på disse?

Noen som har erfaringer med leveringstiden på disse salene?

:bump:
 
Nope, jag har aldrig hört talas om detta....Är inte riktigt insatt i såna märken...(Kan inte norska så mkt,men min särbo är från Bergen.......varifrån är du förutom Oslo??)
:)
 
Jag har en Pioneer Flat Seat till min ena islänning! Läder och sömmar har mycket bra kvalité tycker jag. Det bästa med denna sadlar är att den ligger bra på hästar där ingen annan sadel tycks passa, tex som min valack. Det var stört omöjligt att hitta en sadel som passade honom. Han har kort och bred rygg är bukig och lätt överbyggd :crazy:. Det gjorde att alla sadlar gled fram på honom!
Så jag var jätteglad när jag fick tag på denna sadel. Sadelgjordssystemet är gjort så att sadeln inte glider det minsta. Vill du veta mera så är det bara att maila!
 
Jag har en sådan sadel, och är mycket nöjd med den så är även hästen. Något som jag saknar men kommer snart att få, är rullar på min sadelgjord. Numera finns det på alla sadelgjordar, men inte när jag beställde min sadel. hantverksmässigt och läderkvalite är mycket bra, och just våran sadel har fungerat som provsadel till många hästar.

Tittar man på hur den ser ut, så ser den fortfarande som ny ut. :love:
 
Jeg er også fra Norge! Jeg har bestilt en Pioneer dressyr-sadel. Har ventet gaaanske leeenge (snart 3 måneder tror jeg), men nå er den endelig avsendt til Strömstad. Dessverre hadde den ikke kommet dit ennå da jeg hadde tid til å hente den på mandag, men da bør den jo være på plass kommende mandag i alle fall! Er veldig spent!! Kommer tilbake til uken, når jeg har fått prøvd den!
Er du en av dem som har spurt inne på hest.no også forresten? Har lovet å svare mer der også...
 
Jeg er fra Bærum, det grenser til Oslo. Men jeg bor i den delen av Bærum som fortsatt er grønn og vakker, med dype skoger og masse fine steder å ri! :)
 
Ja, det er jeg (Lillian) som har svart deg på hest.no også! Det blir veldig spennende å høre hva du synes om salen din, jeg har hørt både positivt og negativt, men mest positivt. Hvor bor du hen? (jeg har ikke klikket på navnet ditt og sett etter ennå) Hvis ikke det er langt unna meg, kunne jeg kanskje kommet og tatt en titt på salen?
 
Jeg bor midt i Østfold, cirka 6 mil fra Oslo. Og omtrent det samme fra Strömstad, der jeg satser på å hente salen mandag morgen. Jeg skal si fra når den er på plass, så kan du ta en tur!
 
Sv: PIONEER-saler...

Sadelgjordssystemet är gjort så att sadeln inte glider det minsta.

Har oxå PROBLEM med att sadeln glider fram, min pålla har oxå kort rygg, lite överbyggd och är bred om ryggen!!!!
Köpte en dressyrsadel men den passa inte! :(
Skulle behöva en ny!!!
hatar att leta sadel, passar aldrig....
Är pioneer dressyrsadlar dyra???
Vill inte lägga så mkt på en dressyrsadel då jag hoppar mest och inte har så mkt pengar!!!! :(
Ingen som har nån bild på en pioneer dressyrsadel??
Tacksam för svar!!! //isabelle

Ps. har märket pioneer på mina ridskor + chaps.. SUPERnöjd..
Säger bara as bra läder. :love: ds.
 
Sv: PIONEER-saler...

Hej!

Jag funderar på att köpa en pioneer. Men jag vet inte vilken jag ska välja. Jag rider islandshästar och funderar därför på islandsmodellen. Men Vad är det för skillnad på islands och dressyr? Och vilken skillnad är det på flat seat och deep seat? Hur vet man om man ska ha S,M,L eller XL?

MVH Sanna
 

Liknande trådar

Utrustning Har provridd en hest som er rund over ryggen. Jeg red i en dressursal, som ikke passet meg og jeg får stort sett alltid vondt i hoftene...
Svar
2
· Visningar
437
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 022
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hei, kan noen fortelle erfaringene de har med denne salen? Hva slags rygger passer den til? Svai eller rett? Mye eller lite manke...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp