Mysiga vovvar är vad de kan vara i rätta händer!!
men att avråda nån att skaffa en hundras för att man får anstränga sig för att skaffa försäkring eller för att lokala kennelklubben rynkar på näsan tycker jag e löjligt.
viktigt är att veta vart du får hunden ifrån, vad är syftet den avlats fram för ?? oseriösa uppfödare bör man i såna fall upplysa polis eller dyl.om.
Och man ska inte skaffa pitbull som första hund anser jag att man ska ha hunderfarenhet innan man köper denna ras, för den har så dåligt rykte redan så man behöver inte sabba med pga okunnighet.
Men jag har en riktig go vovve och jag skulle inte byta mot allt smör i sverige!! en riktig mamma gris som ska mysa konstant som alltid är glad och pussas.
skaffar du en valp ger all kärlek i världen, utsätter den inte för elaka vovvar så har du en bra chans att få en fin hund, men man ska vara medveten om vad man har för hund! så vanliga små "incidenter" som ingen skulle säga nåt om, om det var grannens golden, anses värre. och med tanke på hundens kapacitet oavsiktligt kan bli värre.
Lite svamlig kanske ?!...

Men jag rekommenderar att ge rasen en chans eller staffen, pitbull är en staff med blandning.