Pittbull Och Am staff

S

SessCa

Har en kompis som ska para sin Am staff tik med en Pittbull.
Hur blir den korsningen egentligen?
Staffen har jag lite erfarenheter av och vet hur dom är. Men pitbullen? HUr funkar den?

Tror ni det är någon lyckad blandning?

Nu vill jag inte höra något om förskräckelsen med att blanda raser, vill bara veta hur denna blandning kan tänkas bli.
 
Hur skall någon kunna svara på den frågan utan att veta något om hundarna som är inblandade? Hur lyckad den blir beror på vilka hundar man väljer att para!

Rent generellt så skulle jag säga att korsa denna typ av hundar är spekulativt och det lockar fel typer av hundägare. De som är genuint intresserade av raserna köper renrasigt.
 
Vet faktiskt inte så mycket om någon av raserna men eftersom min sambo pratat om att han skulle vilja skaffa en Amstaff så har jag kollat upp lite grann. Vad jag har förstått så är Amstaff ju är en släkting till Pitbull. Vet inte hur en blandning av dom skulle bli. Kan nog visst bli bra, det viktigaste är nog att se till att föräldrarna är mentalt stabila osv. Hoppas att någon mer kunnig också skriver till dig. :)
 
Rent generellt så skulle jag säga att korsa denna typ av hundar är spekulativt och det lockar fel typer av hundägare. De som är genuint intresserade av raserna köper renrasigt.
Det skriver jag under på.
 
eftersom det inte är så stor skillnad på raserna tror jag att valparna kommer bli ganska lika varandra. ungefär som om man korsat labbe och golden. men, jag kan mycket väl ha fel, min erfarenhet av raserna är inte stor direkt.
 
Känner massa syskon hundar (2 olika kullar) Inte riktigt samma blandning utan Amstaff/Rottweiler/Bulldog/Pitbull. De är det trevligaste hundarna jag träffat!! Jag ska minnsan ha en släkting till dom när jag flyttar hemifrån!
Är det bara bra individer blir det nog bra valpar. (och förut sett att man tar hand om dem på rätt sätt, men det tar jag förgivet att man gör)
Pitbull är helt klart min favorit ras!
:bow:Dyrkar Pitbull :bow:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har idag en hund på ca 2 år, en terrier brasileiro (tik). I framtiden skulle jag vilja ha två hundar och har tänkt mycket på...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 294
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp