• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Contessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 425
C

Contessa

Vad är det för märke som har förkortningen PJ? Har sett en sadelgjord en gång som hade PJ "ingraverat" mitt på.

Nån som vet? :idea:

//C

Sv: Pj?

Hm, kan vara det... finns det nån hemsida som man kan kolla på?

Vet du nåt om det märket? :)

Ja det är Paul Jones jättefint engelskt läder. Vet att Kings Saddlery (tror de stavar så?) sålde sådna träns och tyglar för några år sedan.

Jag har en sån sadel som är urskön tyvärr passar den inte hästen längre :(

Jag hittar inga som säljer paul jones... har försökt googla, men hittar inget vettigt. :(

Tips någon??

Får väl putta lite igen då :angel:

Kanske inte säljs längre?
Säker jag på paul jones, får jag upp en massa om någon jazz lr blues artist...:crazy:

PJ står säkert för Paul Jones ja!

Jag har en PJ-allroundsadel inköpt 1991 på Eriks Hästshop (sök på länkarna här, har för mig att de har en sida) i Slöinge mellan Falkenberg och Varberg. Jag har för mig att de har eller i alla fall har haft träns med märket Paul Jones.

Paul Jones GattCombe Event 2000 heter min sadel =) Har aldrig sett ngn sådan någonannastans än hos mig.. Snavat över en PJ-dressyrsadel på annons en gång, det är det ända. Men har fått för mig att PJ-märket ändå blivit lite vanligare i affärer när det gäller träns och sådant nu de senaste åren.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
767
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
881
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka