• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare carina_bergquist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 763
C

carina_bergquist

vad händer om katten har pkd och jag fick ju reda på att man ultraljudtestar katten för det. Hur gammal ska det vara då? och vad kostar det?

tack för att alla är så snälla och hjälper en:bow:

Sv: pkd mm

Vad har du för katt? För perser, exoter och britter så testar man med DNA. Det är mycket säkrare och kan göras från 8 v eller nått sånt.
Annars är det UL, inte alls lika säkert har man kommit fram till men alltid nått.

UL kostar väl 500-800:- tror jag. DNA-test vet jag inte.

PKD är att det utvecklas cystor i/på njurarna. Sjukdomen är vad jag vet dödlig i längden. Hur fort det går är olika, jag vet en 1,5-årig katt som fick tas bort i det.

Här finns mer information på engelska
http://www.felinepkd.com/

Senast ändrad:
Sv: pkd mm

d e perser d handlar om.. får la fråga vet när man ska vaccinera den o så!

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 390
Senast: Stinaxkatt
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
608
Senast: Filippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka