Planerade inköp ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Akustik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 349
A

Akustik

Hej!
Är du en sån som planerar noga dina inköp innan besök i hästsportbutiken?
Eller kommer du på allt du "behöver" när du kommer dit ?

Jag tillhör den snåla konsumenten ;) Som vill ha allt i affären, som inte kan bestämma sej och hellre väntar.. Och sparar sina pengar :D
Därför skriver jag alltid små inköps lappar!! :D

Mars månads:
1. Skritttäcke mias [X]

April
1. Eskadron paddar
2. Ryktborste
3. Grimma, bucas.
4. Shabrak, Mias.
5. Strass pannband

Ngn som vill anslöja sina blivande köp ?

Sv: Planerade inköp ?

Jag är en sån som handlar när jag ser nåt jag vill ha. Har redan allt jag behöver i utrustningsväg, så mina inköp är bara för att få lite nya saker. :p

Jag ska väl köpa något nytt schabrak kanske.
Till nästa vinter kanske jag får köpa nya vintertäcken då min 2-åring kan ha vuxit ur sina täcken hon har nu.

Jag planerar noga, fast jag köper mest över nätet. Smidigast så, då kan man jämföra priser och tjäna pengar på det sättet istället.
Har precis fått hem min beställning från horze och väntar nu på den från hastshopen.se så jag får nog leva på nudlar ett tag - inga nya hästprylar! :cry:

Jag ska iaf köpa:

en till sadel
sidepull
tredelat fullcheek
ridkapson
en ny tömkörningsgjord i läder
nya lädertömmar

vet dock inte när allt ska inhandlas men innan årets slut iaf.

Öhh, svårt att säga. Iband måste man ju ha något och då är det planerat. Men sen så köper man en massa som man vill ha också, men som inte var så nödvändigt. Så beror det på vad jag är shoppnig sugen på. Ibland skor, kläder, häst saker, m.m.

Ett par nya tvätt svampar, ett schabrak med matchande lindor.

Lite olika där... Ja skriver ofta lista när ja vill ha något men typ inte har några pengar.
Sen när ja har pengar blir det lite impuls köp...eller inget alls...hehehe har blivit lite snål på senare dagar...

Just nu ska ja nog spara ihop till ett Sidepull el S-hackamore.
eller ska ja köpa en träningsadel.

Nej jag planerar oftast inte mina inköp. Ibland åker jag och handlar för att jag behöver en viss sak men det är rätt ofta jag tar en sväng förbi någon ridsportbutik bra för att kolla om det har kommit något nytt eller se om de har rea på något. Något man "behöver" hittar man nästan alltid! :angel:
En ny sadelgjord ska jag köpa härnäst(inplanerat), samt ett nytt träns om jag nu någonsin hittar ett i rätt färg och storlek.

Senast ändrad:

Jag kommer bara på..

Idag körde vi förbi en hästaffär och jag kom på att jag behövde ett innetäcke så det blev ett Mark todd 300g;)

jag är en sådan som går och funderar och tänker ut jättelänge innan jag köper något (dyrare alltså). har så mkt jag vill ha, så tänker på vilket jag skulle ha mest användning för osv.
jag får mitt studiebidrag+extrabidrag från csn = ca 1600 kr/mån.
efter utgifter, träning och tävling kanske jag har mellan 8-1200 (1200 om BRA månad) kvar.
just nu har jag nu när mars är slut 2000 kr kvar vilket en del är sparpengar så nu går jag jag i köpestankar och försöker bestämma mig vad jag ska köpa :p

detta är saker som står högst på min lista:

Veredus PRO Light fram och bakskydd
Mias ridtäcke i ylle
Rambo orginal fleece
Dyon Glengordon träns

sen behöver jag lite småsaker
transportkrubba
paddar till lindor
svarta lindor, 4 st
svart grimma

förmodligen blir det för mars månad Veredus skydden och lite lindor...

Jag har en lååång lista på saker som jag behöver vill köpa.
En del saker är prio.1 och köpes så fort jag kan
Andra får vänta lite längre(eftersom de är dyrare),
men om jag tex är i hästaffären och ser ngt väldigt snyggt som jag egentligen inte behöver köper jag det ändå.

Nu härnäst är det ju Gbg horse show där ska det köpas massor.

Men annars är det största behovet en Dressyrsadel och ett par nya Ridstövlar..

Om jag har varit påt.ex. Mässan i scandinavium och köpt massa saker så kommer jag hem och börjar redan planera för nästa årets mässa. Jag skriver alltså alltid upp listor lappar osv. :angel: Jag tycker att det är jättekul :D Det jag ska köpa på mässan detta året (i helgen)är : Ridtäcke, senskydd, strykkappor, grimma, flywail, gummiboots, gummiband+mantejp, tävlingshuva och ett schabrak .. Det är planerat sen långt tiullbaka :) Hehe.

Åker dit med avseende att köpa en sadelgjord. En till två hästar känns lite knapert...

Det blir väl en flaska pälsglans, nån borste... något från begagnathörnan, ett par vantar... och alltid kommer man på att hovkratsen är väck, att sadeltvålen är slut osv osv...

Nej jag kommer på saker när jag är i affären :o "Ett sånt kan vara bra att ha" eller "Åh så snyggt det måste pållen bara ha" :D

Planerat inköp härnäst har jag bara ett:
En Big Horn syntet westernsadel. (Utprovad av sadelmakare på hästen)
Men misstänker att det blir lite extra grejer i helgen i Gbg och Ullared :bump: :love:

Jag vet vad jag behöver men kan inte alltid köpa direkt, med tanke på att det oftast är dyra saker...

Behöver/vill/ska Köpa:

SADEL (ska köpa till sommaren)
Regntäcke x 2 (tunnare)
Stalltäcken x 2 (svettäcken som är tunnare)
Vattenkar
Grimma (alla har gått sönder, utom 1 fingrimma och en slit-och-släng-grimma)
Förbygel
Tredelat bett
Westerntygel-delad (till mitt sidepull träns)
Allroundtäcken x 2 (något mellan reng och vintertäcken, inte för tjocka..)

Det var väl allt för tillfället :angel:

Avundsjuk jag blir på alla som ska till Gbg! Men samtidigt så är det då min häst nummero 2 kommer hem , ska bli kul att släppa ihop henne och min andre (först köpta valack) igen, de är bästisar !

Jag spara ihop pengar till lite dyrare märkesgrejjor, men sen när jag ska köpa vet jag inte vad jag ska göra, men det brukar sluta med att istället för märkessaken blir det massa annat :p

Det här ska iaf köpas i år;
Hoppsadel
Magplatta (påväg till brevlådan just nu)
Senskydd (också påväg :D)
Träns
2 Horseware täcken. Vinter + stall
Massa fårskinnsludd
Massa schabrack
Ridbyxor

Sen har jag inte kommit på mera just nu iaf.

om de e dyrare grejer planerar jag de i förväg, man e ju inte miljonär precis.....
däremot kan en del "småsaker" lätt komma med när man e å handlar.....

just nu e ja mest i behov av ett par snygga ridstövlar och ett par vita ridbyxor som går å rida i...

ojojoj, jag är nog impulstypen.. Jag åker för att köpa något och kommer hem antingen med det plus tio andra saker, eller så kommer jag hem med allt möjligt utom det jag skulle köpa..

blir ju lätt så om man inte hittar precis de man har tänkt sej......

jag både planerar o impulshandlar!
t.ex. sadel, träns o täcken planerar jag oftast, om jag inte hittar något supererbjudande.
resten är enbart impulsinköp.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka