Plastikkirurgi och ideal (Utbruten från Kroppshets)

Blir fasiken ledsen på riktigt när jag läser dina inlägg. Att få höra att jag ska gå runt i stora skavsårstrosor, för de måste gå en bra bit ner på låren för att hjälpa, och andra skydd för att slippa lårskav resten av livet låter helt sjukt.

Nu hade jag inte tänkt att operera mig, men jag kan intyga att jag många gånger tänker på att svälta mig själv för att slippa problemet, när man får höra om alla dessa "fantastiska" lösningar det finns på lårskav.

Fy det måste verkligen vara fruktansvärt, är ju helt sjukt att det inte finns någon annan hjälp att få.
 
Men vilken kul för dig då? Bara för att det går bra för dig så behöver det ju inte fungera för mig eller andra med samma problem?
Har jag påstått det?

Jag blev lite förvånad över att stora, infekterad köttsår hanteras med sådant tålamod att någon låter sig fettsugas efter flera år. Jag hade sett problemet som betydligt mer akut. Såren bör ju ha medfört både frånvaro från jobbet och andra problem. Det handlar ju inte om bara lite skav här.
 
Har jag påstått det?

Jag blev lite förvånad över att stora, infekterad köttsår hanteras med sådant tålamod att någon låter sig fettsugas efter flera år. Jag hade sett problemet som betydligt mer akut. Såren bör ju ha medfört både frånvaro från jobbet och andra problem. Det handlar ju inte om bara lite skav här.

Det var mitt inlägg du citerade? Jag har själv "bara" haft skav.
 
Fy det måste verkligen vara fruktansvärt, är ju helt sjukt att det inte finns någon annan hjälp att få.

Kör på sömlösa träningsbyxor, då får jag inte skav. Men det hade varit kul att kunna använda andra kläder med vanliga sömmar eller gå typ i shorts eller klänning utan att tjepa. Framförallt på sommaren då.
 
Har jag påstått det?

Jag blev lite förvånad över att stora, infekterad köttsår hanteras med sådant tålamod att någon låter sig fettsugas efter flera år. Jag hade sett problemet som betydligt mer akut. Såren bör ju ha medfört både frånvaro från jobbet och andra problem. Det handlar ju inte om bara lite skav här.

Jag har såklart försökt behandla det på det sätt det går? Och nej man får ingen frånvaro pga sår? Jag tvättade väl rent och tejpade? Det är inte sår med diameter 50 cm liksom. Men det finns ingen bra lösning utan det är bara lipo. Så därför kommer jag göra det. Skulle gjort det nu i oktober men pga att jag opererades (oplanerat) i september måste jag vänta då man inte får sövas hur tätt som helst.
 
Jag har såklart försökt behandla det på det sätt det går? Och nej man får ingen frånvaro pga sår? Jag tvättade väl rent och tejpade? Det är inte sår med diameter 50 cm liksom. Men det finns ingen bra lösning utan det är bara lipo. Så därför kommer jag göra det. Skulle gjort det nu i oktober men pga att jag opererades (oplanerat) i september måste jag vänta då man inte får sövas hur tätt som helst.
Jag vet inte vad lipo är.

När jag tänker mig stora, infekterade sår på insidan av låren, tänker jag mig att det gör så pass ont att röra sig att - beroende på vilket jobb en har - det nog är lätt hänt med ett par dagars frånvaro.

Men 50 cm kan ju såren inte vara på insidan av låren. Det förstår jag. Då hade ju såren svävat fritt i luften.
 
Jag vet inte vad lipo är.

När jag tänker mig stora, infekterade sår på insidan av låren, tänker jag mig att det gör så pass ont att röra sig att - beroende på vilket jobb en har - det nog är lätt hänt med ett par dagars frånvaro.

Men 50 cm kan ju såren inte vara på insidan av låren. Det förstår jag. Då hade ju såren svävat fritt i luften.
Lipo = fettsugning
Är såren rengjorda och tejpade och därmed hålls isär gör de inte särskilt ont. Man får väl bita ihop. Är såren otejpade och gnids mot varann = gör jävligt ont ja och det hade varit antagligen omöjligt att jobba med. Hjälp finns ju (lipo) så därför tänker jag inte bara ha det så. Att ha skavskydd resten av livet är inget alternativ liksom.
 
För mig, mer känslomässigt än principiellt, är det omöjligt att föreställa mig att jag skulle utsätta mig för typ sjukvård utan starkare anledning än hur jag ser ut.

Folk som gör diverse estetiskt motiverade behandlingar, har de inget emot just det där att BLI BEHANDLADE?

Jag tycker tom att det är jobbigt att gå till frisören av det skälet. :p
Inte omöjligt för mig, eller som det är just nu, definitivt omöjligt men jag kan absolut tänka mig om jag var hm tänker tex född som harmynt i Indien och det var fixat -funktionellt -men inte så snyggt, att ordna det bara för utseendets skull.
 
Jag hade nog också fettsugit om jag hade haft stora problem med skavsår. Med det sagt är jag glad över att trenden tigh gap har påverkat mig absolut noll. En smärre tröst då jag tycker det är svårt att värja mig för diverse annan hets, men just den har inte satt sig.
 
Estetik alltså? Det är ju sådant, samt att du tar upp det i en tråd om kroppshets, som gör att man blir förvånad när du beskriver det som ett medicinskt ingrepp.

Till viss del kanske men snarare för mig "jag vill inte ha såren" mer invecklat än så var det inte. Varpå kirurgen mäter hur mkt hen tycker ska bort. Inte så att jag visar en bild på Victorias secrets modeller och ba de där benen tack.
 
Jag hade nog också fettsugit om jag hade haft stora problem med skavsår. Med det sagt är jag glad över att trenden tigh gap har påverkat mig absolut noll. En smärre tröst då jag tycker det är svårt att värja mig för diverse annan hets, men just den har inte satt sig.

Ja, jag det är då iaf inte något som triggar mig heller. Det är för det första en löjlig trend eftersom du kan vara vansinnigt vältränad och smal och ändå inte ha det. Det beror ju också på hur du är skapad i grunden liksom. Sedan vet jag att jag aldrig kommer få det oavsett träning etc så varför hetsa upp sig? :D
 
Jag tycker att det är fascinerande att det skammas angående kosmetisk kirurgi i en tråd som handlar som skammande av kroppar...

Jag är den första att se problematiken med kosmetisk kirurgi och ser heller oftast inte poängen med att göra det... men det ska i så fall inte ifrågasättas på individnivå i en sådan här tråd. Dessutom har jag respekt för att mina val inte är andras val. Får ett ingrepp någon att verkligen på allvar må bättre tänker inte jag sätta mig på några höga hästar. Givetvis är det skillnad om man har stora problem med sin kroppsuppfattning som tex dysmorfofobi men då utgår jag ifrån att kirurgen inte opererar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp