Plastikkirurgi och ideal (Utbruten från Kroppshets)

Och vad har det med saken att göra? Hon vill åtgärda problem med sår på låren, lite fett på något annat ställe spelar väl ingen roll om man slipper sår?


Om din kommentar inte klassas som kroppshets så vet jag inte vad.

Varför skulle det vara kroppshets har du läst artikeln? Jag tyckte det var intressant att kroppen försöker balansera upp fettnivån i kroppen genom att kompensera borttagandet på andra platser, precis som en växt gör när man beskär den. Däremot så ökar ju risken för diabetes tydligen eftersom man anser att lårfett är bra fett och bukfett är dåligt fett ur hälsosynpunkt. Något man bör väga in om man gör den typen av ingrepp.
 
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fettet-tillbaka-efter-fettsugning-efter-ett-ar
Intressant, fettet verkar återkomma men hamnar på andra ställen på kroppen istället. Den som fettsugs får alltså räkna med att kroppen omformar sig även på andra ställen.

Behöver inte hända, det krävs att man går upp i vikt för detta. Jag har sett massor med bilder som kirurgen gjort på patienter med samma problem som jag. Fanns bilder på upp till 5 år efter ingreppet och ingen hade råkat ut för det du beskriver. Och det var många patienter han haft.
 
Behöver inte hända, det krävs att man går upp i vikt för detta. Jag har sett massor med bilder som kirurgen gjort på patienter med samma problem som jag. Fanns bilder på upp till 5 år efter ingreppet och ingen hade råkat ut för det du beskriver. Och det var många patienter han haft.
Ja fast i princip så handlar det ju om att gå upp ifrån den vikt som du då får när hen har tagit bort fettet från insida lår. De flesta har ju en trivselvikt som kroppen strävar efter, så risken är väl att du får kämpa för att hålla dig under den då nu när du tar bort vikt på ett ställe och inte vill att den återbildas på ett annat.

För mig har det varit en av de större problemen, att hitta en jämnvikt där jag och kroppen trivs där jag varken går upp eller ned. Då behöver jag inte väga och mäta vad jag äter åt något håll utan det finns en balans som hålles av sig självt.
 
Varför skulle det vara kroppshets har du läst artikeln? Jag tyckte det var intressant att kroppen försöker balansera upp fettnivån i kroppen genom att kompensera borttagandet på andra platser, precis som en växt gör när man beskär den. Däremot så ökar ju risken för diabetes tydligen eftersom man anser att lårfett är bra fett och bukfett är dåligt fett ur hälsosynpunkt. Något man bör väga in om man gör den typen av ingrepp.


Tycker inte det är relevant när personen vill göra detta pga sår. Och slänger man då iväg en kommentar "Ja fettsuger du dig så kommer du bli fet på andra ställen istället" så tycker jag att den är väldigt illa placerad i en tråd om kroppshets.
 
Det är inte så jag ser på vården, nej - alltså att de som kan ska betala för att lämna plats åt mindre bemedlade. Menar du verkligen det där?

Nej, men eftersom du insinuerade att @BernT s ingrepp inte var medicinskt motiverat genom att ifrågasätta det flera gånger, så är det väl jättebra att hon inte tar upp en vårdplats för ett sådant problem utan löser det på egen hand? Jag ser inte problemet med det, faktiskt.
 
Nej, men eftersom du insinuerade att @BernT s ingrepp inte var medicinskt motiverat genom att ifrågasätta det flera gånger, så är det väl jättebra att hon inte tar upp en vårdplats för ett sådant problem utan löser det på egen hand? Jag ser inte problemet med det, faktiskt.
Jag frågade om man inte får hjälp av vården om man varje sommar får stora infekterade köttsår.
 
Tycker inte det är relevant när personen vill göra detta pga sår. Och slänger man då iväg en kommentar "Ja fettsuger du dig så kommer du bli fet på andra ställen istället" så tycker jag att den är väldigt illa placerad i en tråd om kroppshets.
Det skrev jag inte, jag skrev att kroppen omformades även på andra ställen vid fettsugning, jag har inte lagt någon värdering i det men jag tyckte det var intressant. Intressantast är ju att man ökar risken för diabetes iom att man flyttar fettet från en ofarlig plats till en farlig. Om just lårskav är det stora problemet gör det ju att lösa på andra sätt än just fettsugning. Om man sedan framför åsikten att fettsugning är ett mindre ofarligt ingrepp så tycker jag inte det ska stå oemotsagt eftersom det finns flera risker med detta ingrepp där just fettökning på andra platser på kroppen är ett.
 
Ja fast i princip så handlar det ju om att gå upp ifrån den vikt som du då får när hen har tagit bort fettet från insida lår. De flesta har ju en trivselvikt som kroppen strävar efter, så risken är väl att du får kämpa för att hålla dig under den då nu när du tar bort vikt på ett ställe och inte vill att den återbildas på ett annat.

För mig har det varit en av de större problemen, att hitta en jämnvikt där jag och kroppen trivs där jag varken går upp eller ned. Då behöver jag inte väga och mäta vad jag äter åt något håll utan det finns en balans som hålles av sig självt.
Är inte minsta orolig för det :)
 
Det skrev jag inte, jag skrev att kroppen omformades även på andra ställen vid fettsugning, jag har inte lagt någon värdering i det men jag tyckte det var intressant. Intressantast är ju att man ökar risken för diabetes iom att man flyttar fettet från en ofarlig plats till en farlig. Om just lårskav är det stora problemet gör det ju att lösa på andra sätt än just fettsugning. Om man sedan framför åsikten att fettsugning är ett mindre ofarligt ingrepp så tycker jag inte det ska stå oemotsagt eftersom det finns flera risker med detta ingrepp där just fettökning på andra platser på kroppen är ett.

Totalt onödigt i en tråd som handlar om kroppshets med andra ord.

Hur ska man lösa lårskav då?
 
Och vad ska vården göra? Mer än att säga åt en att banta eller använda skavsårsplåster? Det är väl jättebra att hon hittat en lösning som fungerar för henne.
Det finns ju trosor som hjälper till samt andra skydd mot lårskav. Problemet här är väll att @BernT inte verkar helt trovärdig. När hon först tar upp alla sina ingrepp i kroppshetstråden och sedan hävdar att de är medicinska ingrepp som inte görs för utseendet skull. Om det nu är så varför ens ta upp ingreppen i den här tråden?
 
Det finns ju trosor som hjälper till samt andra skydd mot lårskav. Problemet här är väll att @BernT inte verkar helt trovärdig. När hon först tar upp alla sina ingrepp i kroppshetstråden och sedan hävdar att de är medicinska ingrepp som inte görs för utseendet skull. Om det nu är så varför ens ta upp ingreppen i den här tråden?


Men skitsamma om hon är trovärdig eller inte angående sin operation. Hon skrev att hon skulle göra fettsugning på låren av den anledningen, vem är du att sitta och ifrågasätta det och lägga upp artiklar om hur man blir fet på andra ställen och blir sjuk av det? Låt henne göra sin operation om hon vill utan att hålla på och låta nedvärderande? Sluta kroppshetsa henne?

Hur kul tror du att det är att gå runt med skavsårsplåster eller stora trosor för att man får skav på insidan av låren? För det är inte en lösning som är rolig, jag vet eftersom att jag får tejpa varje gång jag går till jobbet. Eller att man får höra att man ska banta av läkaren för att man får skav?
 
Det finns ju trosor som hjälper till samt andra skydd mot lårskav. Problemet här är väll att @BernT inte verkar helt trovärdig. När hon först tar upp alla sina ingrepp i kroppshetstråden och sedan hävdar att de är medicinska ingrepp som inte görs för utseendet skull. Om det nu är så varför ens ta upp ingreppen i den här tråden?

Blir fasiken ledsen på riktigt när jag läser dina inlägg. Att få höra att jag ska gå runt i stora skavsårstrosor, för de måste gå en bra bit ner på låren för att hjälpa, och andra skydd för att slippa lårskav resten av livet låter helt sjukt.

Nu hade jag inte tänkt att operera mig, men jag kan intyga att jag många gånger tänker på att svälta mig själv för att slippa problemet, när man får höra om alla dessa "fantastiska" lösningar det finns på lårskav.
 
Vad oansvarigt av en läkare att rekommendera viktnedgång om det leder till undervikt :mad:

Här skulle detta svaret vara, blev nått fel däruppe 🙄

Jag har en kompis vars dotter gick från obrydd, glad och positiv tjock tonåring till anorektier pga en skolsyster kände sig tvungen att dra in henne på sitt rum och tvinga upp henne på en våg för att sen tala om att hon har fetma och sedan skicka henne för att banta, så jo vården är ju inte rolig alltid hur dom uttrycker sig 😞
I hennes fall tog det över 5 år att bli "frisk" från aneroxi och sedan bulimi.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp