Plaststigbyglar och sitsbågar-säkert?

dressyrglasyr

Trådstartare
Hej!:D

Jag har 2 frågor till er på buke:

1.Är plaststigbyglar säkra? Alltså som säckerhetstigbyglar?

2.Sitsbågar i plast, funkar detta för er med busiga/nerviga/skygga hästar?

Tacksam för svar!:)

Mvh Maria

Sv: Plaststigbyglar och sitsbågar-säkert?

Om sitsbågen säger jag nej. På mig åkte den ner hela tiden och när jag koncentrerade mig på att hålla den uppe så gick hästen som skit. Plus att han busar hela tiden så för mig funkade det inte x)
Men bågen kan ju ha varit för stor för mig men finns ju bara en storlek. Ska testa på sånt där gummibandssak ryggstöd(såg det i en tidning)som man sätter runt sig. Sitter som ängla vingar man hade när man var liten. Kommer inte ihåg vad dom hette men dom verkar bättre för man slipper koncentrera sig på att det ska sitta kvar :)

Plaststigbylar räknas nog inte som säkerhet om dom är helt vanliga stigbyglar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
552
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han... 2
Svar
28
· Visningar
1 752
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈