plaststolpar till hage

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sucka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 914
S

sucka

jag har hört att de åker upp på vintern när det är snö, är det så? eller kan man låta de sitta kvar och ha i vinter i stället för att ta ner hela fina helghagen?

Sv: plaststolpar till hage

Jag har haft sånadär svarta plaststolpar som är som ett kryss, som man slår ner och dom har aldrig krupit upp.
Jaja, lite kanske men det gör mina trästolpar oxå.

a staket åker inte upp vare sig det hela plast staketet eller deras el stolpar.

Min erfarenhet är att de sjunker lite ju längre de får stå. Sen kan de ju även börja luta och ha sig om det blir väldigt blött i marken där de är nerslagna, speciellt om det blåser hårt också. Elband fångar upp vinden jättebra och gör att staketet lutar efter ett tag.

Ett tips, om du bor där det är mycket snö. Använd långa stolp, staketet blir så lågt annars när snön ligger packad i hagarna. ;)

nej, jag tyckte också det lät konstigt och blev lite ledsen när hagen skulle tas ned på grund av det. :smirk: men då kanske det inte behövs då!
tack för svaren! :)

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 425
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?