Bukefalos 28 år!

Platsliggning..??

Sv: Platsliggning..??

Fördelen med klicker är ju att den låter exakt likadant hela tiden till skillnad från vår röst. Hundarna läser in så mkt i vår röst att de ibland kan bli som störning.

Om vi tar din hund som exempel. Om Du står på låt säga 5 m ifrån din hund som ligger plats, så kanske du berömmer hunden. Du är lite lite spänd för hur träningen ska gå och detta hör hunden i ditt beröm. Använder du klicker så låter den likadant oavsett om du är spänd och nervös inför platsträningen.
 
Sv: Platsliggning..??

Jag har varvat lite, är för variation, men oftast så börjar jag och avslutar ett pass med platsliggning av någon variant..

//E
 
Sv: Platsliggning..??

Absolut, ser massa fördelar med klicker, men jag är virrig när det gäller att ta med den... Dessutom tror jag inte att jag har klickat in ordentligt...

Har pysslat med det sen Stcokholmsmässan :angel:

För min del är det ofta så att jag ex är ute i stallet med hunden, ska ta av täcket på någon av de stora åbäkena, då övar jag lite sitta kvar. Då har jag ju inte klicker med mig... Fast lika ofta går jag ut för att träna... Jag har ju tillochmed köpt en träningsväst med alla attiraljer i (visselpipa, boll, trasa, utställningskoppel, klicker) som jag brukat glömma. Så jag får nog ta mig själv i hampan och skärpa mig...

Nu ska vi ut och ta viltspår från början, igen.

//E
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 066
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp