• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Josiie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 899
J

Josiie

Hejsan!

Har en blandras valp på snart tretton veckor. Men han är osäker på andra hundar och sånt. Men det är ju hur svårt som helst att hitta små valpisar som han kan leka med! En kompis till mig har en valp i samma ålder som tur är, så nästa helg ska dom busa!

Men vad ska man göra? Annonsera? I och för sig så börjar vi snart på valpkurs så där kanske finns någon han kan leka med, men det finns ju säkert massor som har valpar nu efter sommaren! Men hur får man tag på dom? Tacksam för svar!

/Josefine & Diesel

Sv: playdate!

Verkar inte finnas någon som vill svara på detta :( Tråkigt...

Tänkte du att valpen ska leka med andra för att sluta vara rädd?

Jag låter INTE mina valpar leka med andra hundar, iaf väldigt begränsat.
Märker jag att valpen är rädd så ser jag till att vistas så mkt som möjligt där de finns andra hundar, utan att valpen nödvändigtvis måste hälsa/busa.
Jag kan stanna och prata med hundfolk jag möter på promenad, åka till brukshundklubben och leka med valpen, eller bara sätta mej vid sidan av och ta det lugnt så får valpen titta sej runt i godan ro.

Tja delvis, men mest för att han ska lära sig att "kommunicera" med andra hundar, och lära sig hundspråket...

Tja delvis, men mest för att han ska lära sig att "kommunicera" med andra hundar, och lära sig hundspråket...

Det ska han redan ha lärt sig av sin mamma. Så har han kommunikationsproblem är det en stabil vuxen hund som behövs, inte lekkompisar. F.ö är en valpkurs värd namnet inte ett ställe för lek med andra valpar, utan en chans att träna sin valp med den störning som andra valpar medför, och det med hjälp av instruktör.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 466
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka