"Plocka bilder ur en videosekvens"???

K

Kenaz

\"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Finns det någon som vet om/hur man kan göra en bild/foto ifrån en "videosnutt". :confused:
Hoppas att någon förstår vad jag menar...hm :crazy:

/Kenaz
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Om den är på datan så öppna den och låt den gå, tryck på Print Screen när du vill ha en bild. Ha öppet Photoshop eller nåt annat och kopiera in alla bilderna där så kan du fixa dem senare.
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Videosnuttarna finns på cd....Går det lika bra? Eller skall jag spara videon någonstans först? Det kanske underlättar?
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Det borde gå lika bra även om du spelar upp dem direkt från CD'n.
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

så länge du ser bilden på skärmen så funkar ju print scrn..
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Eh.. :crazy:..vart hittar jag -print screen knappen- ? Har några olika videoredigeringsprogram men hittar inget print screen i något av dem. Har även försökt med att högerklicka på den bildsekvens jag vill ha som foto men det finns inget där som gör mej klokare inte... :confused:
Har Windows XP Home Edition om det kanske är till någon hjälp :o
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Den finns på ditt tangentbord och antagligen i närheten av Delete-knappen. Det står Print Screen eller nån förkortning typ Prnt Scrn på den.
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Det finns oxå ett par andra program man först använder till att mixtra med filmer men dom funkar kanon o rippa bilder med. Prova med Virtual Dub för Avi och Tmpgen för Mpeg, du kommer ner till frame per frame och kan plocka ut din bild när den är som mest perfekt. Om du är lite petig annars funkar vilket print screen program hur bra som helt. :)
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

:crazy: Print-screen-program??
När jag kör filmen, och pausar den där jag vill "plocka ur" en bild, trycker på knappen print screen...men absolut inget händer??? :confused:
De videoprogram jag har är bl a Windows Moviemaker, ArcSoft Videoimpression 1,6FP. Dessa kanske inte är tillräckliga för detta "jobb"? :(
Vart hittar jag de program du nämnde? Är de bättre? Lättare att förstå sig på? :crazy:
Hur svårt kan det här vara? :confused: :cry:
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

Öppna Windows Media Player, leta upp din film och kör den. Pausa när du vill ta en bild. Tryck på Print Screen. Öppna Paint eller annat program och öppna en ny bild i 1024x768 om du kör i det, tryck på Klistra in. Förminska bilden. Klart.
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

När du har tryckt på »Print Screen« måste du klistra in det någonstans, t.ex i Word (då kan du inte redigera), Paint, Photoshop eller något annat bildredigeringsprogram.

Lättast klistrar du in med »Ctrl« + V, håll nere »Ctrl« och tryck på V.
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

:cry: Detta är inte sant.... :cry:
Har gjort som ni skriver men inte sjutton fungerar det.
Jag måste göra något fel helt klart! Men vad?
De gånger jag har lyckats klistra in i programmet Paint så har ju hela skärmbilden kommit med (typ skrivbordet eller bukefalos :angel: eller annat program som ligger i bakgrunden)
Vad gör jag? Skall jag ge upp? Förstår om ni inte orkar med... :(
 
Re: \"Plocka bilder ur en videosekvens\"???

ÄNTLIGEN! :idea: Det hjälper att vara envis ibland ;)
Jag lyckades....Jippie! :banana: :bump:
Tack för all hjälp! :bow: Ovärderligt!

Kram!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 624
Senast: verser
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hudvårdstråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp