Plocka i sär säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 661
T

Tomaten

Jag har lite problem med min säkerhetsväst när jag rider dressyr, den är helt omöjlig att ha helt enkelt. Den är hårt och allmänt i vägen.

Det är en klass 3 väst med två lager "skum"(:rofl: ) jag har provat att plocka ut en av lagren och den blir ju så mycket behagligare att ha på sig och jag har provat att springa in i boxväggar, täckeshängare och fästen till boxlås och det känns ju att den stötfördelar ändå trots att jag sprungit i rätt hårt.:p:p:p

Så vad tror ni, törs jag göra så här?
Visst fattar jag att den inte är lika bra som när den är "hel" men just nu rider jag dressyr utan väst och kommer mamma på mig är jag död(eller om jag trillar av oyckligt också)...

Tänker ju sätta i det andra lagret när jag hoppar och rider ut eftersom det är så enkelt att göra det och där finns fler saker att skada sig på än i ridhuset.

Blev lite luddigt, som vanligt med mig men ni begriper nog!;) :banana:

Sv: Plocka i sär säkerhetsväst

Eller så gör du som jag; köp ett ryggskydd som crossåkarna har! :bow:
Det skydd som jag har är som ett sköldpaddsskal över ryggen med breda, dubbla kardborrfästen över mage/bröst + sitter över axlarna med "hängslen". Väger bara något ynka gram. Ger visserligen inget skydd för mage och nyckelben men det är nog svårt att skydda med en vanlig väst oxå.
Jag köpte ett sånt ryggskydd för jag verkligen HATAR alla dessa hårda, stela och varma västar. Denna är underbar och skyddar ryggen men man har 100% rörlighet. Godkänd för tävlingsåkare inom cross så jag är övertygad om att den skyddar min rygg vid en avtrillning modell hårdare (med tanke på hur crossåkarna flyger å har sig å deras hastigheter)
Min kostade 800 kr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka