Plötsligt slåss katterna som växt upp ihop

Jag har en siames som kom till mig just för att den (plötsligt) inte kom överens med husets andra katter, varav den ena en oriental som en siames "borde" vara kompis med.
En bekant som kände min katt innan och som var till mig och hälsade på, sade att han är som en helt annan katt nu och att han nog var deprimerad/mådde dåligt förut. Ensam med mig är min katt väldigt krävande, men jag tror att han har det ungefär som han vill ha det - någon relativt lydig att bestämma över :D

Sådär var det för mig också. Tidigare hade jag ju två huskatter (honor, lika gamla) som vuxit upp tillsammans och kommit bra överens. Gradvis blev det ordentligt grinigt mellan dem men det fungerade eftersom de kunde husera i olika delar av huset. När jag fick ta bort den ena blev den andra mycket gladare och blommade upp sas. Jag skulle gärna vilja veta varför de blev så griniga på varandra fast de hade trivts innan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 289
Katthälsa Någon som har tidigare erfarenhet av att återintroducera katter för varandra? Har en kastrerad hane på 2 år som flyttade hem till mig...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Bengalo
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 008
Senast: Otherside
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 179
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp